Weer ernstig lek in Windows en Explorer

Gepubliceerd in "Het laatste nieuws" (krant Belgie)

Bron

Weer ernstig lek in Windows en Explorer
Een beetje hacker kan gemakkelijk toegang krijgen tot je pc. Vrijwel alle versies van Windows, gecombineerd met Internet Explorer versie 5 of 6, geeft een kraker de mogelijkheid via een server bestanden te delen.

De hacker kan dat doen door een bestand met een extreem lange naam, meer dan 300 tekens, aan te bieden. Het beste dat de thuisgebruiker kan doen is bij de eigenschappen van de netwerkkaart ‘Cliënt for Microsoft Networks’ uit te schakelen. Dat is trouwens voor iedereen aan te raden, volgens de ontdekker van het lek.

In een eerde waarschuwing liet Microsoft weten dat de Servicepacks het probleem zouden oplossen. Maar volgens Rodrigo Gutierrez, ontdekker van het lek, kunnen die packs het probleem niet verhelpen.

------------ Bewijs dat Micro$oft goed bezig is :stuck_out_tongue: ----------------
There’s only 1, waaaay of life … :apple:

[mod:481575bf02=“iRuben”]Link aangepast i.v.m. forum breedte…[/mod:481575bf02]

what else's new? dit staat ongeveer wekelijks in de krant te lezen. Heel vervelend voor die guy's, en niet voor ons! :P

[quote:7359ae84f3="Jør"]what else's new? dit staat ongeveer wekelijks in de krant te lezen. Heel vervelend voor die guy's, en niet voor ons! :P[/quote:7359ae84f3]

Inderdaad zeer vervelend voor hen want zonder dat ze het beseffen beslissen er alsmaar meer gebruikers om af te stappen van het windows platform en gebruik te maken van een ander OS waaronder oa. MacOS X

Dus laat die lekken nog maar ff duren :wink: :stuck_out_tongue:

:D Jammer voor de velen die wel weten maar niet op een MAC durven omdat ZE denken dat dat ingewikkeld is. Laat ze dat gerust denken en dat is op deze macosx-site niet van belang. Ik krijg vrijwel dagelijks van die "rare Mails" via mijn PC "vrienden"... :apple:

[quote:9163db9d2d="Hermanko"]:D Jammer voor de velen die wel weten maar niet op een MAC durven omdat ZE denken dat dat ingewikkeld is. Laat ze dat gerust denken en dat is op deze macosx-site niet van belang. Ik krijg vrijwel dagelijks van die "rare Mails" via mijn PC "vrienden"... :apple:[/quote:9163db9d2d] Hehe same here ;)

Maar om weer even ontopic te komen :slight_smile: Mac OS X is ook niet geheel hack proof hoor…

[quote:d26492bec3]Heel vervelend voor die guy's, en niet voor ons! [/quote:d26492bec3]

ik draai het zonder problemen, of ligt dat aan mij ?

[quote:d26492bec3]Dus laat die lekken nog maar ff duren[/quote:d26492bec3]

die zijn er al sinds win 95, owja… mozilla ?

[quote:d26492bec3]Jammer voor de velen die wel weten maar niet op een MAC durven omdat ZE denken dat dat ingewikkeld is. Laat ze dat gerust denken en dat is op deze macosx-site niet van belang. Ik krijg vrijwel dagelijks van die “rare Mails” via mijn PC “vrienden”…[/quote:d26492bec3]

zijn dat wel je vrinden ? “ZE” klinkt zo generaliserent :evil:

[quote:d26492bec3]Maar om weer even ontopic te komen Mac OS X is ook niet geheel hack proof hoor…
[/quote:d26492bec3]

Zo is het ook maar net :lol:

:apple: = :innocent:

8) ach

Kan zijn, maar OS X vergelijken met Windows is een koffiefilter vergelijken met een zeef.

Ook ik draai een windhoos 98 bakje erbij(voor mijn vriendin) en scherm deze zoveel mogelijk af. Downloads bekijk ik eerst op mijn mac voordat ik ze over het netwerk naar de w98 stuur. Dat de hele wereld w98 gebruikt bewijst dat maar weer eens dat je om te zien geen ogen maar visie nodig hebt.......

Ha lekker Japser, af en toe wat dingen van de andere kant belicht!

Groet, Andre