Weergave: Lijst

Weet iemand hoe ik voor het hele systeem (10.1.3) in één keer in kan stellen om alle mappen steeds met weergave 'lijst' te openen? Ik blijf nu per geopende map steeds op 'weergave: lijst' klikken maar er moet vast ook een manier zijn om dit in een keer voor alle te openen mappen doen. Bedankt!

Open een nieuw Finder venster, toets command+j of open het weergave venster via Weergave/Toon weergave opties, zet het venster op Lijstweergave, stel de Weergaveopties in op het knopje Algemeen. Ga nu naar Finder/Voorkeuren, zet een vinkje bij Behoud vensterweergave bij open ander mapppen in het venster. En klaar is Kees.

Hoe komt het eigenlijk dat de volgorde anders is tov van OS9?? Doe maar eens een test met een map en daarin een mapje met de naam • oud...in OS9 staat die onderaan in X bovenaan..TRICKY!!! :0

[quote:post_uid0="MichaelWeij"]Hoe komt het eigenlijk dat de volgorde anders is tov van OS9?? Doe maar eens een test met een map en daarin een mapje met de naam • oud...in OS9 staat die onderaan in X bovenaan..TRICKY!!! :0[/quote:post_uid0] Nix tricky. :p De pijltjes in de gekozen kolom gewoon omkeren door in de naam te klikken, net zoals in de vroegere OS'sen. Wil je de jongste bewerking bovenaan? Selecteer Bewerkingsdatum en klik om het driehoekje om te keren.

[i:post_uid0]Da's al[/i:post_uid0]
:wink:

Nee dat werkt niet goed met die naamgeving: Test: 3 mappen met naamgeving •OUD, 01. Opmaak en Schetsmap...in OS9 is de volgorde: 01, Schetsmap en •OUD..in X •OUD, 01 en Schetsmap...andersom klikken geeft Schetsmap, 01 en •OUD..rarara?? Ik wil de mappen gesorteerd op naam hebben daarom geeft ik ook het cijfer 01 en de bullet eraan ;)

Met die bullet • erbij wordt het idd. raar. Dan maar een ander combinatie bedenken. :/

Ja tis niet anders, blijft dan dus wel tricky :0  :p ...ruikt een heeel klein beetje naar een Winddoos idee :p