Weet iemand een alternatief voor de Apple Pro Mouse?

Ik heb een witte Apple Pro Mouse, en die werkt prima. Weet iemand een goed en betaalbaar alternatief, een tweeknopsmuis bij voorkeur, scrollwheel is niet persé nodig.

Ik heb nu al drie verschillende muizen uitgeprobeerd, Logitech, Macally en Microsoft. Over de Logitech en de Microsoft muis ben ik zeer tevreden.

Bedankt voor je snelle reactie. Welke muis of muizen van Logitech of Microsoft heb je gebruikt? heb je een type of uitvoering voor me?

Ik gebruik nu ruim een week de Logitech Cordless Optical Mouse Special Edition en ben daar zeer tevreden over. Gekocht bij Office Centre voor 35,- (excl BTW)

Bij Locitech was het de Mouseman, bij Microsoft is het de Intellimouse.

beiden zijn met een USB kabel en spotgoedkoop, 4 knoppen en een scroll voor de prijs van niets.

Ik gebruik zelf de Logitech Wheel Mouse Optical die 39,95 euro kost. In tegenstelling tot de naam heeft de muis een optische sensor die het zelfs op tapijt goed doet!

Nogmaals bedankt voor de reacties, ik ga eens een beetje shoppen.

kijk dan ook is naar de MX500 van logitech... die is echt super!!

Ik vraag me af waarom iemand eigenlijk af ziet van die schitterende Apple Pro Mouse....

Zo’n mooi ding en werkt toch perfect… 2de knop is perfect toegankelijk via de control toets???

Waarom zo een blauw ding aan je ‘ice’ macje hangen???

Answers please…

KOen76

Omdat een rechterknop toch gemakkelijker aanvoelt, sommige mensen werken graag met het keyboard, ik ben van nature nogal lui aangelegd en vind dat het met één hand moet kunnen. Ik heb totaal niks tegen de pro muis het is een degelijke maar dure muis. Ik heb mijn eerste Logitech gekocht omdat mijn pro muis kapot was en die dag maar 40? nog overhad en absoluut een muis moest hebben. Ik was van plan zeker achteraf een pro-muis terug aan te schaffen. Tot ik die logitech aansluit en er mee werkte. Scrollen en meerdere fucties onder één hand. Toen ik mijn nieuwe iMac kocht heb ik onmiddelijk de pro muis in de schuif gelegd.

Het navigeert veel gemakkelijker, in de dock is het bvb veel gemakkelijker om zo de submenus te activeren dan dat je steeds weer naar je keyboard moet grijpen.

Ik kan me bvb niet voorstellen waarom er standaard nog steeds een éénknopsmuis bijzit, alhoewel ik de filosofie van Apple wel kan volgen.

Er zijn idd nog mensen die niet weten wat ze kunnen met bvb rechterklik, maar diezelfde mensen zouden bij een mac ook niet weten wat je bvb met die apple toets moet.

Ik kan je volgen...

Mijn vriendin werkt op haar werk met een PC en toen ik nog een iBook had, kon ze niet met de trackpad werken, dus kocht ik haar een Logitech muis met 2 knoppen en scroll wheel…

Een paar dagen werkte ik ook meer met de muis dan met de trackpad, vooral scrollwheel is gemakkelijk en 2 de toets die je kon programmeren… (en idd goedkoper dan Apple.:wink:

Maar nu ik een nieuwe iMac heb en er dus een Pro mouse bijzit gebruik ik die, gewoon omdat ze zo mooi is en ook werkt… Ok ik mis het scrollen wel, maar die pro mouse ligt zo lekker in mijn hand … De logitech ligt nu in de schuif…

Maar het zou idd niet slecht zijn dat Apple een 2knopsmuis fabriceert. Waarom doen ze dat eigenlijk niet??

KOen76

wat ik een groot nadeel vind van die Pro Muis is dat hij voor mensen die RSI gevoelig zijn of gewoon veel achter hun computer zitten erg slecht is,..

en zoiezo kick ik op knoppen,… en heb nu een logitech met 7 knoppen en een scrollwiel (en die is ook nog drukbaar) en hij is niet blauw en ook gewoon een mmoie muis, past goed bij mijn Pro Toetsenbord (en mijn Lacie scherm)

HS-L

Ik ben ook wel tevreden over mijn Pro Mouse hoor, en hij ziet er gewoon lekker strak uit. Maar net als MacAttack ben ik lui en wil gewoon alles met een mijs kunnen doen en niet een toets hoeven indrukken. Dus een tweeknops muis heeft mijn voorkeur. Bovendien heb ik twee jaar geleden een tijd behoorlijk last van RSI gehad, en dat wil ik niet nog een keer hebben.

[quote:a16b671d35="koen76"]

Maar het zou idd niet slecht zijn dat Apple een 2knopsmuis fabriceert. Waarom doen ze dat eigenlijk niet??
[/quote:a16b671d35]

Omdat Apple een gouden regel heeft waar men niet van afwijkt! : Gebruiksgemak. Iedereen moet men een Apple kunnen werken zelfs je oma, vandaar die eenknopsmuis. Het mag niet kunnen dat iemand verwart geraakt over welke knop ie moet indrukken. Bij de apple pro kan dat dus niet :smiley:

Wanneer je bvb commands gaat gebruiken dan ben je een ervaren gebruiker. En Apple wil je oma ook aan het surfen krijgen. 8)

[quote:8f64f50b29="HS-L"]wat ik een groot nadeel vind van die Pro Muis is dat hij voor mensen die RSI gevoelig zijn of gewoon veel achter hun computer zitten erg slecht is,..[/quote:8f64f50b29]

mee oneens, ik heb een lichtevorm van RSi, en dmijn pijnklachten nemen toe naarmate ik vaker met meerknopsmuizen moet werken.
Thuis een promouse, en daarbij heb je veel meer mogelijkheden om klachtenvrij te muizen (omdat je niet afhankelijk bent van 1 “houding” n.l twee vingers op de buttons van meerknopsmuizen)

De Apple Pro Mouse blijft de mooiste en de liefste, maar als "veelsurfer" begin ik meer en meer plezier te hebben in het gebruik van een scrollwieltje. En onder de rechter muisknop zitten toch vaak leuke funkties, al is 't maar "verplaats naar prullenmand".

Maar ik wilde natuurlijk geen lelijke muis die zich niet bij mijn Mac op zijn gemak voelt. Dus een mooie witte moest 't zijn. Ik heb een [b:7a66ca4722] Maccally “Ice Mouse” [/b:7a66ca4722] besteld. Moest er even op wachten, maar ik ben er nu tevreden over. De optische sensor doet soms een beetje vreemd, maar ik heb dan ook een al te vlak houten bureaublad dat te “rood” van kleur is. Hij is iets groter dan de Apple Pro Mouse. De knopjes hebben net de goede weerstand. Het scrollwieltje is niet 't beste op de markt, maar doet toch netjes zijn werk. Al bij al toch een aanrader vind ik.