weet iemand welk virus dit is?

hallo,

heeft iemand enig idee welk virus dit is: “hart.gif.scr”

ik kan er namelijk niks over vinden… als onderwerp is een onderwerp van een bestaand mailtje gebruikt uit de postmap van de persoon waarvan ik het virus heb gekregen,

bedankt frans

[quote:1567ffba6c="frans de reijdt"]hallo,

heeft iemand enig idee welk virus dit is: “hart.gif.scr”

ik kan er namelijk niks over vinden… als onderwerp is een onderwerp van een bestaand mailtje gebruikt uit de postmap van de persoon waarvan ik het virus heb gekregen,

bedankt frans[/quote:1567ffba6c]

Hi Frans, gewoon dumpen dat ding, nieteens gaan zoeken naar wat voor virus het is, zal wel LovBug ofzo zijn…het is een screensaver ??? voor onder windows met daarin verpakt een virus…doet toch niks dat ding, het zal wel gewoon een soort exe file zijn…

ik weet dat ik op mijn mac er geen last van heb, maar ik wil de geinfecteerde graag helpen...

:smiley:

vreemd, die kreeg ik een paar weken geleden ook. Ik krijg trouwens de laatste dagen steeds verdachte emails. Allemaal van domein ac.be. Bij jouw ook?

nee de domein die er bij mij inzat waren mijn initialen met het domein van iemand anders, ook weer uit het adresboek van de gene die geinfecteerd is. (combinatie dus)

ok, ik vind het zo raar omdat ik nooit enige spam krijg van wie dan ook en nu opeens 5 emails met schijnbare afzenders uit Belgie. typecolare...

Probeer het forum van Tweakers.net, daar zitten meer windonezen. Dit volk heeft over het algemeen meer vertand van virussen ;)

Waarschijnlijk de nieuwe NetSky-virus: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.netsky.b@mm.html

Maar het kan ook altijd een variant zijn op MS-BLASTER/LoveSan (variant a t/m g).

Beste kan je op de PC zelf kijken wat er voor processen draaien. Met (veel) kennis van Windows zie je dan welke processen er niet bij horen. Dat leidt veelal direct tot het virus. Het attachment wordt tegenwoordig gegenereerd zodat virusscanners dit niet makkelijk kunnen oppikken.