Weg met die vlag !

Sinds een tijdje krijg ik op OS 10 1.5 bovenin mijn menubalk een Amerikaans vlaggetje te zien. Nu weet ik wel hoe ik dat kan wegkrijgen, maar als ik opnieuw opstart staat die er weer !

Iets corrupt of zo ?

Groeten,
Frans.

Bij mij stond er altijd een nederlands vlaggetje in beeld. Precies hetzelfde probleem.

Het vlaggetje viel na een tijd niet meer op. Sinds ik 10.2 heb is het vlaagetje weg. Waarschijnlijk gewoon een bug in 10.1

ik kan me voorstellen dat zo'n amerikaans vlaggetje niet bepaald zint... met name in deze tijd met bushy aan de leiding; ik zou me ook rot schamen ;)

Vanaf mijn werkplek kan ik het niet nakijken, maar heeft het niet iets te maken met keyboardinstellingen ?? Dat je misschien meerder keyboards geselecteerd hebt ? Dan zou dat "vlaggetje" ook een pull-down menu moeten zijn !!

MF

Klik op het vlaggetje en je kunt kiezen welke toetsenbordinstelling je wilt: (waarschijnlijk) Nederlands of Amerikaans. De onderste optie is instelling wijzigen: dan opent Systeemvoorkeuren. Klik op de tab toetsenbordinstelling. Als je maar één optie (taal) aanvinkt, dan krijg je geen vlaggetje. Alleen komt het soms spontaan toch terug zonder dat er een tweede optie is aangevinkt. Dat is duidelijk een bug (in OS X of in een programma, daar ben ik nog niet achter). Maar als je dan even Amerikaans aan- en weer uitvinkt is het vlaggetje weer weg.

Bedankt voor jullie reacties. Zoals ik al zei weet ik hoe ik het vlaggetje weg moet krijgen, maar ik word er een beetje ziek van om na elke start weer naar de systeeminstellingen te moeten. Ik hads zelfs alle keyboardinstellingen uit de systeemmap verwijderd (behalve de Nederlandse),maar dat heeft ook niet geholpen.

Dan maar aan de Jaguar !

Frans

Volgens mij heeft het ermee te maken dat je meerdere input menu's aan hebt staan (tenminste, zo heten ze in Jaguar). Ik had ook zoiets onder 10.1.x. Als er in die preference pane (ik meen: "international") slechts één vlaggetje aangevinkt staat, krijg je volgens mij geen vlaggetje meer bovenin je scherm. Er valt dan nl simpelweg niets meer te kiezen.

Hoop dat dit werkt.

Ik heb het nu uitgetest en als je inderdaad maar 1 keuze hebt in inputmenu in international heb je ook geen vlaggetje meer...

MF

Yep, ook onder jaguar is dat het geval.Het kwam erin nadat ik het lettertekenpaneel geactiveerd had. Als er geen keuze meer is verdwijnt ie. Simpel dus. :D  :D

Dat is hetzelfde als wat ik hierboven al had uitgelegd. Maar bij Frans komt het vlaggetje elke keer bij het opstarten weer terug.