"Wegsmeltend" beeld op TiPowerbook: bekend??

Ik vroeg mij af, of mijn scherm kapot is (wat erg balen zou zijn, want mijn portemonnee is heel erg leeg), of dat het volgende fenomeen bekend is, en wat de oorzaak kan zijn? Ik heb het nu tweemaal meegemaakt, en ik kan niet zeggen dat er herkenbare omstandigheden in het spel zijn geweest. Maar beide keren leek de Powerbook normaal op te starten, maar na korte tijd leek het scherm "weg te smelten". Het begon met erg traag reageren van het display, daarna werd het van boven af, in het midden, heel erg wit, en dat breidde zich als een vlek over het hele beeldscherm uit.

Overigens werkt de machine nog wel normaal, alleen kun je dus niet meer zien wat je aan het doen bent.
Met een extern scherm eraan kan ik dan wel gewoon doorwerken, maar daar heb ik geen portable voor!

In beide gevallen reageerde de powerbook weer normaal als ie een nacht helemaal uit had gestaan (hij staat eigenlijk altijd in standby).

Komt iemand dit bekend voor? En, minstens zo belangrijk voor mij, is er een oplossing voor???

Beste Fokker,

Ik moet je helaas mededelen dat ik bijna hetzelfde heb gehad ongeveer één jaar geleden. Het enige verschil was dat ik dit verschijnsel maar één keer heb gezien en dat het scherm daarna altijd zwart is gebleven. Omdat mijn TiBook toen nog binnen de garantie periode viel heb ik hem bij Summix gebracht die er, geheel kosteloos, in twee dagen tijd een nieuw scherm in heeft gezet.

Ik ben dus bang dat je hetzelfde hebt en dat vernieuwen de enige oplossing is.

Veel sterkte,
Rutger

Getverderrie, nee toch.... :cry: Ik had al eens nar de kosten geïnformeerd, en die komen op zo'n 1000 Euro. Dat heb ik niet!!! Snik....

wat voor powerbook heb je? Als je een oudere powerbook hebt kun je redelijk eenvoudig het scherm vervangen. zie http://homepage.mac.com/scadboy/lcd/

Met de titaniums kan het vast ook wel, maar die zijn ijkt me wat lastiger (netjes) open te krijgen.

Als het verder gewoon werkt zou ik geen scherm gaan vervangen hoor.

Ik heb een Titanium Powerbook, de 667 MHz versie. Dus niet zo heel gemakkelijk. Hoewel, ik heb wel net zelf de harddisk vervangen (die was ook gecrashed :cry: )

En uiteraard probeer ik zo lang mogelijk door te werken voor ik het scherm ga vervangen. Ik zal ook wel moeten…