Wegvallen internet met Airport Express? Oplossing?

Ik heb laatst twee nieuwe iMacs (jaja) laten kopen door een vriendin van mij. 20 en 17 inch op z'n mooist... nu zijn die aangesloten via een fijn draadloos internet netwerkje (AE aangesloten via netwerkkabel op adsl-router). Nu valt constant het netwerk uit op de computer die beneden staat. AE ligt een verdieping hoger.

Hoe kan ik oplossen dat internet niet steeds wegvalt op de iMac beneden? Extra AE plaatsen voor sterker ontvangst? Geld is in principe geen probleem.

[quote:643feaa4bd="Bas Sandee"]Hoe kan ik oplossen dat internet niet steeds wegvalt op de iMac beneden? Extra AE plaatsen voor sterker ontvangst? Geld is in principe geen probleem.[/quote:643feaa4bd]

Ik zou het niet zo 123 weten, maar een extra AE plaatsen zal niet de oplossing voor het probleem zijn denk ik. Kijk hier, of hier, want ik heb dit probleem wel vaker voorbij zien komen.

[quote:e45392d7b8="Bas Sandee"] Geld is in principe geen probleem.[/quote:e45392d7b8]

Ik geloof dat wij eens moeten praten… :wink: :innocent:

Door verbinding tijdelijk te verbreken (submenu in Airportsymbool>Netwerknaam>Verbreken...) verbindt AE automatisch opnieuw, althans toch bij mij...

[edit] Of bedoel je dat het Airport signaal zelf uitvalt? Airport Express kan inderdaad je bereik uitbreiden en met een antenne kan je vermoedelijk ook wat beter bereik krijgen.

Kan je de AE benenden neerzetten? volgenst mij doet ie het omhoog beter dan naar beneden. Rik

[quote:96094750fc="iMac-Boy"][quote:96094750fc="Bas Sandee"] Geld is in principe geen probleem.[/quote:96094750fc] Ik geloof dat wij eens moeten praten.... :wink: :innocent:[/quote:96094750fc] Ik heb het niet over mijn computers... Geld is in principe geen probleem voor mijn [url=http://www.marthawesenhagen.nl]vriendin[/url], van wie de computers zijn.

Kortom: gewoon even het een en ander proberen? Ik ga er zaterdag weer heen. Maar het kan niet liggen aan de verbinding tussen de adsl-router en de AE? De Windows computer die op de AE is aangesloten heeft namelijk geen problemen (en ik maar zo hard gillen dat ze nou eens een keer een Mac moet kopen).

Geen eenduidige oplossing voor. Ik had/heb hetzelfde probleem. AEX gereset en werkt weer. Als het nu weer gebeurt zet ik de airport in mij mac uit, dan weer aan en nagenoeg altijd is het signaal er weer. Bizar is dat er soms wel signaal lijkt te zijn maar dat er geen data stroom is.

http://discussions.info.apple.com/webx?127@412.XdIxab7SMBR.0@.6896bab3

ik heb wel eens een soortgelijk probleem gehad, af en toe viel de verbinding op de AE aangesloten pc's bijna een minuut uit. Bleek toen een verhaal tussen de router en de AE. Ik heb de router ertussenuit gehaald en nu geen problemen meer.

Maar je wilt vast de router laten zitten. Een optie die ik nog heb is de eerste router alle ip adressen te laten uitdelen en de AE alleen maar laten doorgeven. Dan hoeven ze niet meer de hele tijd te communiceren omdat ze allebei op “DHCP” ingesteld staan.

Maar hoe haal je de router er tussen uit? Ik bedoel: hij moet toch op een of andere manier een verbinding maken met het internet / inbellen via adsl?

Het modem maakt verbinding met het internet, de router deelt dhcp adressen uit. 2 mogelijkheden: lat de router staan en zet in de express de dhcp optie uit, of haal de router er tussen uit en laat de express dhcp adressen uitdelen.

Ook nog mogelijk: laat de router dhcp uitdelen, geef de AE een vast ip adres op de wan poort en laat voor het netwerk de AE ip adressen uidelen.