wegvallen van iPhoto

Ik loop tegenwoordig steeds aan tgen een iPhoto, dat tijdens bewerking van mijn foto's plotseling eruitslaat. Dat is op zich niet zo erg maar als ik dan weer opstart, zijn alle voorafgaande bewerkingen als namen en labels en kleurinstellingen niet opgeslagen dus kan ik weer opnieuw beginnen.

Heeft iemand daar ook last van?

Ik heb wel 15500 plus foto’s in de library.

Iets anders is dat ik in de lib regelmatig dubbele foto’s vind met een zelfde nummer plus -1 erachter.
Hopeloos veel ruimte innemend

Bekend probleem?

Deze bug komt vaker voor in iPhoto 5, ik neem aan dat je die hebt ?

het schijnt voor te komen als je in iPhoto 05 een library gebruikt die je al in iPhoto 3 of 4 gemaakt hebt. Opnieuw opbouwen van de library is dan de oplossing. Het duurdt wel even, reken met jouw collectie op een goed half uur, maar dan is het weg. ( er gaat niets verloren qua instellingen of albums. )

Goed idee. Hoe bouw ik mijn Lib opnieuw op? Is dat een functie in iPhoto? Ik heb idd iLife 5

Als iPhoto in je dock staat, op het icoon klikken met [option] [command] ingedrukt, en dan 1 of meerdere opties kiezen... hoe meer je aanvinkt, hoe langer het duurdt.

Je kunt voor de zekerheid eerst een kopie van de iPhoto map maken…

bedankt Unsound

Ik heb het gedaan. Nu heb ik een 35500 lege plaatjes met wel de namen. Gelukkig had ik ook een backup gemaakt. Heb ik wat fout gedaan?

Als er meer dan 15000 foto's in iPhoto staan, zou ik denken aan een ander programma. Bij mijn weten (ik heb dit in diverse bladen gelezen) werkt iPhoto gewoon niet zo lekker met zo veel foto's.

Voor zover ik weet, zijn er drie mogelijke alternatieven:
iView Media (pro), Extensis Portfolio en
Photoshop Album.

Ik ben ook overgestapt naar iview media pro. En nog geen spijt van gehad. Op mijn ibook vond ik iphoto al niet lekker draaien met 5000 foto's dus moet je nagaan met nog 3 keer zoveel.

Het is mij tot nu toe goed bevallen. Het is even werk geweest want ik heb alle foto’s opgedeelt in set’s.

Laat je dan ook je foto's van de camera direct in iView? Bewerken gaat toch wel (meestal) lekker in iPhoto, hoewel die automatische knop vaak vreemde kleureffecten oplevert