Wegvallende ADSL verbinding OSX

Ik heb al een maand of zeven adsl en die verbinding werkt op zich prima, via een Draytek 2200WE router. :) Hangt ook een nieuwe PC van m'n vriendin aan.

Sinds kort heb ik last van uitvallende mail, http en ftp verbindingen. Omdat ik het vermoeden heb, dat het aan OS X ligt, heb ik er een uitgebreidere post over gedaan in het OSX forum.

Ik kom er echt niet uit in m’n eentje, ben hier al een week mee aan het experimenteren, echt tot diep in de nacht :(. Als je hier iets vanaf weet, kijk er dan eens naar?

Waar is de uitgebreidere post dan? De link gaat naar www.phpbb.com namelijk.

[quote:27cbb99b86="Adriaan Mol"]Waar is de uitgebreidere post dan? De link gaat naar www.phpbb.com namelijk.[/quote:27cbb99b86]

Waarschijnlijk is de rest van de link verloren gegaan door het wegvallen van zijn HTTP verbinding. :stuck_out_tongue:

(Okee, die was flauw…)

Dom, dom, dom.. ik heb 'm aangepast, maar hier nog een keer:

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=5764

Probeer in de terminal eens in te rammen:

sudo ifconfig en0 mtu 1400
and dan je password

Mijn ADSL verbinding werkt niet goed voordat ik dit ingetoetst hebt. Downloaden lukt prima, maar uploaden doet ie niet zonder die opdrachtlijn. misschien dat het bij jouw ook werkt?

[quote:559f4d0448="franswilco"] sudo ifconfig en0 mtu 1400

Downloaden lukt prima, maar uploaden doet ie niet zonder die opdrachtlijn[/quote:559f4d0448]

Bij mij werkt uploaden wel, al doe ik daar weinig mee. Wat houd die optie mtu eigenlijk in, een andere timeout ofzo?

Bij mij zou het sowieso ifconfig en1 … worden, omdat ik meestal via m’n airport kaart werk.

Sja, wat houdt het eigenlijk in? Ik heb ooit geweten wat MTU deed en betekende. De waarde 1400 is niet de standaard waarde die de mac gebruikt. Volgens mij "downgrade" je de zooi zodat het ADSL modem of netwerkverbinding (met PC's?) er wel mee om kan gaan. Maar wat weet ik ervan? Ben blij dat ik zo'n slimme broer heb. Die heeft dit voor mij uitgezocht.

En uploaden doe je meer dan je denk. Alleen al een bericht plaatsen zoals deze lukte niet zonder die SUDO command bij mij. Met HTTP en FTP verstuur je meer bites over het net dan je denkt. Maar goed, “vervelend” is wel dat ik dat elke keer moet intoetsen als de Mac opstart. Maar ja, dan lijkt het net of ik aan echte h@cker ben met dat Unix gedoe :P. Mijn verbinding loopt dan meteen als een zonnetje, maar zonder werkt er weinig.

Dus het is geen permanente verandering.

Heb jij trouwens ook een ADSL abonnement bij XS4ALL?