Weird CSS probleem

Ik ben dus bezig aan een siteje. ( http://www.freshface.be/beta/ ) Als je naar nieuws gaat, zie je een overicht van nieuwspostings.

Probleem 1 : de div waar iedere nieuwspost instaat is width = 90% en toch krijg ik daar een verticale scrollbaar terwijl geen enkele waarde groter is als het vlak waarin ik werk.
Als ik het procentueel doe ( de width) dan mag dat toch geen probleem geven ?

Probleem 2: Ook zie je dat op die nieuwspagina een andere achtergrond staat. En als background-attachment = fixed , dat doet hij.
Maar als je gaat scrollen zie je dat de oorspronkelijke achtergrond.
Hoe komt dat dan ?

Dan heb ik mss nog een kleine opmerking, als ik op een div een padding zet vb 5px (en die zit dan al in een div) dan verschuift de buitenste div 5px en niet diegene dat erin zit.

Alvast dank.

[quote:bbae989e27="konijn"]Dan heb ik mss nog een kleine opmerking, als ik op een div een padding zet vb 5px (en die zit dan al in een div) dan verschuift de buitenste div 5px en niet diegene dat erin zit.[/quote:bbae989e27]

Als die div een absolute waarde heeft, bijv. 400 px en je geeft die div een padding van 5 px rondom word je div 400+5 (links)+5(rechts) dus 410 px breed. Hij telt de padding zeg maar op bij de breedte van die div. Vandaar dat die div die ernaast staat dus opschuift. Wil je dus een padding van 5 px rondom hebben moet je je div zelf 390 px breed maken :wink:

probleem 1: voor je text kun je een max breedte opgeven in je stylesheet bv: max-width: 36em; probleem 2: je zet je achtergrond op fixed en geeft daarbij een grootte op voor die achtergrond, dus houdt die achtergrond op een gegeven moment op ...

Ik zal die 'max-width' eens uittesten.

Over die achtergrond , dan moet ik dus die afbeelding echt als bg zetten ipv in een div.

Het achtergond probleem is opgelost.

Dat met de max-width lukt niet ik heb al en em, px en % gedaan maar steeds blijft die horizontale scrollbar er staan.