Ik heb sinds kort een probleem met me 27inch iMac, deze wil niet meer verbinden met me netwerk via Ethernet, dan meld netwerk voorkeuren simpel weg dat de kabel niet is aan gesloten.
Heb al andere kabel geprobeerd, en dezelfde kabel getest door met een mac pro internet te delen via ethernet, dan is de kabel in ene wel aan gesloten, dus zover ik het kan beoordelen is het de kabel niet.
Verder heb ik PRAM gereset, dat had ik ergens gelezen dat dat zou kunnen helpen, heeft ook niet mogen baten.
AL meerdere malen de linksys moden apple router en linksys switch ge herstart, door ze zo'n 15 seconden uit tela len en dan in de jusite volgorde weer aan te zetten, ook dat helpt niet.
Verder kan ik nog zeggen dat er een nas een macmini en een macpro ook bekabelt aan dezelfde kastejs hangen en die werken allemaal probleemloos.
Ik weet niet meer wat ik nog meer kan proberen, weet iemand hier een oplossing?
Okay dan herkent de computer hem wel op je moederbord. Dan zit er daar niet echt iets fout. Ik vrees dat er iets mis in die aansluiting dat ie geen data meer verplaatst. Om dat zeker te weten kan je het bij iemand anders thuis aansluiten en dan kijken of ie het doet. Zo ja is er iets geks met jouw iMac en jouw internetverbinding. Zo niet dan is het wat ik zei en dan moet je even naar de APR. Je 27 inch is zeker weten niet meer dan een jaar dus het valt nog gewoon onder je garantie van 1 jaar en is dus gratis! Dan ben je wel je iMac even kwijt maar goed;). Daarna issie wel gefixed.
ik heb net even een laptop aan dezelfde kabel gehangen maar die wil het ook niet doen, dus nu begin ik weer te twijfelen aan de kabels, maar die zijn allemaal vrij nieuw, en het heeft in het verleden ook over die kabel gewerkt.
PPfff netwerk problemen zijn altijd zo lastig te vinden.
Mmh dan kan het idd toch je internetverbinding zijn! Van routers en netwerkproblemen heb ik niet erg veel verstand van. Macs weet ik wel wat van maar met echte netwerkproblemen kan ik je niet zo goed helpen;).
Kan het zijn dat je iMac probeert te verbinden met Gigabit en je NAS en MacBook met 100Mbit? Als je switch een gigabit switch is zal je iMac met gigabit willen connecten. Met 100mbit gebruikt je maar 4 aders en voor gigabit heb je alle 8 aders nodig. Dat kan het verschil zijn waarom het ene of het andere apparaat wel werkt.
Om dit te testen kan je proberen je de iMac op 100mbit vast te zetten. Helaas kan ik je niet vertellen hoe dit moet (zit op werk achter windows). Als ie het dan wel doet dan ligt het toch echt aan je kabel.
Het hele netwerk is gigabit en alle kabels zijn cat6 en het heeft eerder ook gewoon gewerkt.
Volgens mij een systeem update gedaan en toen wou hij niet meer verbinden via de kabel, zet ik de airport aan dan verbind deze wel gewoon.
Zover ik weet verbind alles in mijn netwerk via gigabit, ik heb ook nog even aan een kapotte poort op de switch gedacht, dus de kabels eens omgewisseld van de nas en en de imac, gevolg, de nas krijgt weer gewoon een ip adres en werkt direct en de imac wil nog steeds niet.
Ik ga zo even kijken of ik een andere kabel kan lenen om het daar nog eens mee te proberen,om de kabel uit te kunnen sluiten als probleem.
Net nwe kabel geprobeerd, helpt ook niet, heb nu maar gewoon de snowleopard install dvd erin geduwd en ben een clen install aan het doen kijken of dat helpt.
Sinds OS X 10.5 levert Apple een brakke dynamische niet-stabiele IP-stack. Gevolg? Allerlei onverklaarbaars zoals plots veranderde instellingen zijn dan het gevolg. Apple denkt zoals in Redmond dat het OS in plaats van de gebruiker beter denkt te weten wat die wil doen. Niet dus. Tiger heeft de laatste stabiele IP-stack.
[quote]
Sinds OS X 10.5 levert Apple een brakke dynamische niet-stabiele IP-stack. Gevolg? Allerlei onverklaarbaars zoals plots veranderde instellingen zijn dan het gevolg. Apple denkt zoals in Redmond dat het OS in plaats van de gebruiker beter denkt te weten wat die wil doen. Niet dus. Tiger heeft de laatste stabiele IP-stack.
[/quote]
Nooit wat van gemerkt. Bij mij lopen zowel Airport en de Ethernet poort (zelfs op een MacBook Air met zo'n ethernet-connector) prima op zeer veel verschillende netwerken. Bij mij heeft ie nooit instellingen verandert ten nadele van mijn computer. Dat was overigens op Windows een van de dingen die niet zo vaak fout gaan bij mij (althans niet met Ethernet).
Ik ga de boel maar eens helemaal opnieuw opzetten met een grotere switch en misschien ga ik ook wel voor vaste ip adressen dit keer ipv via dhcp.
Is het eigenlijk mogelijk om bedraad met vaste ip adressen te werken en draadloss wel met dhcp, dat zou het handigst zijn denk ik