Wel Airport, maar geen internet

Ik heb een Powerbook, via Airport verbonden met een Draytek Vigor Switch. Mijn G4 zit ook op die Switch en heeft een goede internet verbinding. De verbinding met de Airport is goed. Toch komen we met de Powerbook niet meer het net op. Sinds vanmiddag opeens helemaal niet meer. Daarvoor ging het wel eens moeilijk, en moest je eens een keertje van locatie wisselen, maar dat helpt nu niet meer...

Ik heb de Ethernetkabel van de Airport in een ander gaatje van de Switch geplugd, en het ISDN Speedtouch ding een paar keer aan en uit gezet. Niets…

Ook vreemd: de computers kunnen elkaar ook niet meer via Command-K zien.

Overigens is de Powerbook vorige week hard gevallen, maar vanmorgen maakte dat nog niet uit…

Wie weet raad?
Leon

Mogelijkerwijs heeft iemand de ethernetkabel in de verkeerde poort van de AEBS gestoken. Kennelijk is de AEBS geen router, configureer de AEBS als brug (IP toewijzen UIT).

(Lukt het nog niet dan: restart BS, stroom een uur eruit, reset BS (10 sec knopje indrukken), nieuwe firmware, oude firmware)

(lukt nog niet: dan yasu downen, van alles herstellen, herstarten. preferential treatment downen, laten lopen en alles prefs die corrupt zijn weggooien. herstarten)

Naar aanleiding van jouw antwoord eerst maar eens het simpelste geprobeerd: stekker basisstation eruit en na een paar minuten, voilà. Bedankt, Leon