wel beeld, geen geluid van mov naar avi.

Hallo,

het spijt me als hier eerder een draadje over loopt, wijs me er dan maar op want ik kom er echt niet uit!

ik heb enkele filmpjes gemaakt met imovie. (mov bestanden) Deze filmpjes wil ik omzetten naar avi om ze op een XP bak te kunnen gebruiken voor een powerpointpresentatie. Ik heb me gericht op het hier veelvuldig genoemde proggel ffmpegx.

Het beeld wordt prima omgezet, naar het avi bestand heeft geen geluid! Weet iemand hoe dit kan? Ik heb de verschillende audioinstellingen in verschillende combinaties toegepast. Zonder resultaat… Ook heb ik de nieuwe codecs gedownload.

Als iemand me kan helpen, heel erg graag!

groeten, robbes

Krijg je geen geluid op de mac of niet op Windows? Avi's kunnen namelijk nog wel eens zonder geluid afspelen op de mac. Ik zou trouwens voor de MPEG 1 gaan. Dat krijg je volgens mij echt overal aan de praat.

[quote:eb1adf68bf="Martiniman"]Krijg je geen geluid op de mac of niet op Windows? Avi's kunnen namelijk nog wel eens zonder geluid afspelen op de mac. Ik zou trouwens voor de MPEG 1 gaan. Dat krijg je volgens mij echt overal aan de praat.[/quote:eb1adf68bf]

Ik krijg zowel onder windows als op mijn mac geen geluid. Met de VLC player kan ik zonder problemen avi’s met geluid afspelen…

Ik ga proberen er een MPEG 1van te maken. Hopelijk lukt dat wel.

Mochten er nog andere tips / aanvullingen zijn, dan hoor ik het graag. Ik ben aanleek op dit gebied en er all een tijdje mee bezig om de mov om te zetten naar een format waarin het het gebruiken kan bij XP powerpoint

Je kunt ook zonder tussenkomst van ffmpeg een mpg van de mov maken met het programma movie2mpeg. Dat AVI niet werkt kan aan veel dingen liggen, omdat avi net als mov geen formaat is, dus welke codec er gebruikt is voor de audio is bepalend...

Hoi,

Heb onlangs hetzelfde probleem gehad en had het bij de buren even gevraagd. Je kan het daar even doorlezen.

Het komt er idd op neer dat je beter naar mpeg1 van maken… dat werkt met alles.
Ik heb uiteindelijk hetzelfde fragment doorgespeeld gekregen in avi formaat, maar dat wou dan weer niet werken in powerpoint.

Succes ermee

Grtz

[quote:d2e49c5ba3="zwijnz"]Het komt er idd op neer dat je beter naar mpeg1 van maken.. dat werkt met alles.[/quote:d2e49c5ba3] In een ideale wereld... ja.

Maar de wereld is niet ideaal. Vreemd genoeg heeft iedere PC zijn eigen lijstje van wat hij wel en niet snapt. Aangezien er tientallen versies van de media player zijn, is het altijd weer de vraag of juist die versie die jij hebt het zal afspelen.

Ikzelf heb dit probleem tientallen keren gezien: klant wil 100 CD-rom met een filmpje. Ik branden, sommige PC’s pakken hem niet. Ik weer andere codec proberen, nu doen weer een aantal anderen het niet. Bitrate veranderd, sommige hebben ineens het beeld ondersteboven. En ga zo maar door. Kortom: je weet het nooit 100% zeker.

ja, daar heb je natuurlijk wel een punt..

Ik heb gewoon de installatiefile van quicktime bij op de cd gebrand.
Even installeren en dan werkt het simpel met een .mov
Ook een tussenoplossing, maar wel een oplossing natuurlijk :stuck_out_tongue:

grtz

Ik ben al een tijdje aan het neuzen naar dit onderwerp, ik weet dat er meer zijn, maar heb nog steeds geen oplossing voor mijn eigen probleem. Ik post dus maar onder dit onderwerp.

Ik heb mijn .avi’s met Divx Doctor II omgezet naar .mov’s, die doen het geweldig op m’n mac, maar nu heb ik onlangs een omgebouwde Xbox en die speelt deze niet af. schijnt wel te kunnen maar: working QuickTime dll’s, that means we now have audio for QuickTime trailers using the QDMC/QDM2 audio codec. Dus ik dacht mijn .mov-jes maar weer naar .avi’s te converteren. Helaas tot nu toe geen audio, ook niet op de mac. Ik heb het geprobeert met de Divx mencoder op audiokanaal 0 en 1, maar geen resultaat. Wat gebeurt er met DivX Doctor? Ik weet dat die er voor is om de audio in een .avi aan de praat te krijgen op een mac. maar kan ik dit nu niet omdraaien?

Alvast bedankt en een poot, Dikkie Dik.