Kom af en toe -mkv films en series tegen waar het geluid wel in VLC-player speelt, maar niet in iTunes. Ik wil ze converteren voor afspelen via Apple TV. Als ik iSubtitle gebruik kan ik prima het -mkv-file overzetten naar een mp4 container. Dit is minutenwerk en het beeld is prima omgezet nar MP4 en f te spelen via iTunes en AppleTV, maar het geluid blijft weg. Converteer ik met Handbrake dan doet hij er 5 uur of meer over.
Ik kan me niet voorstellen dat het de audio conversie is in Handbrake die zoveel tijd kost?!
Wat doe ik fout, zijn er andere mogelijkheden?
Ik heb een 7.1 AV-receiver aan mijn AppleTV hangen, dus afspelen van audio-formats via mijn receiver moet geen probleem zijn, toch?! Of is dat te simpel gedacht?
Dus hoe kan ik sneller files met foute audio-codecs omzetten, of kan ik op een andere manier mijn AppleTV computer, TV en AV-reciver aansluiten dat geluid wel goed doorkomt?!
Het heeft niets te maken met jou audio-setup. Apple moet niets hebben van opensource formaten zoals mkv en ogg.
Ik vrees dat je hoe dan ook je bestand moet converteren met een programma als Handbrake of Adapter met hun Apple TV presets.
Ik denk dat je films met DTS of DD download. De Apple TV kan daar niks mee. Die moet AAC hebben. Is om te zetten met Handbrake, maar ik zeg: niet doen. Handbrake kan namelijk NIET de videostream doorzetten, dus als je Audio coverteert, gaat de video OOK in de recompressie! Omgekeerd kan wel, maar daar heb je niks aan.
Tip: weg die Apple TV! Koop een 30 euro Raspberry Pi en al dat gezeur is over. XBMC erop, die vreet alles, net als je receiver en niet meer klooien.
Moet zeggen dat ik het wel met Computer Space eens ben. Maar ik denk dat je niet zoveel hebt aan zo’n antwoord. Misschien kan je eens studeren op de manieren waarop jij je AppleTV kan jailbreaken. Van wat ik heb gehoord is het jailbreaken zelf wel wat geklooi, maar daarna hoef je het nooit meer te doen en kan je alle denkbare formaten probleemloos afspelen.
Je kunt alleen oude ATV’s (1 en 2) jailbreaken en met XBMC uitrusten. 3 vooralsnog niet.
Je hebt het over VLC? Waarom laat je de computer waarop VLC staat de films niet afspelen?
Dan nog overstappen naar XBMC, VLC is een prulproduct, maar goed, lijkt me de makkelijkste weg. Desnoods met 10m HDMI kabel, die kosten ook niet zo veel.
allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
Met jullie reacties en al googlend begin ik langzaamaan een beeld te krijgen van hoe het zit.
Ga In ieder geval ook naar Media-Converter en Subler kijken!