Wel Imovie, geen Idvd ?

Beste mensen,

Kan iemand me uitleggen waarom ik wel Imovie heb, maar geen Idvd?
Ik heb een Powermac G4 933Mhz, met superdrive… OS 10.2.6
Kheb een hele film gemaakt en wilde er een leuke dvd van maken :?
Of ben ik iets vergeten te installeren?

Anyone?

iMovie is gratis, zodat je lekker gemaakt wordt en zodra het helemaal leuk wordt, moet je zelf iDVD kopen. Het pakket heet iLife en kost ongeveer 60 euro.

Check je 'programmatuurinstallatie en -herstel' DVD. Daar staat een package alias op waarmee je programma's los kunt installeren. Eén daarvan is iDVD. (ervan uitgaande dat de superdrive erin zat toen je hem kocht)

[quote:84c005e7c2="lucasraggers"]Check je 'programmatuurinstallatie en -herstel' DVD. Daar staat een package alias op waarmee je programma's los kunt installeren. Eén daarvan is iDVD. (ervan uitgaande dat de superdrive erin zat toen je hem kocht)[/quote:84c005e7c2]

Heel vaag, nix te vinden…
Ja ik heb em idd met superdrive erin gekocht…

:expressionless:

Heb je een losse instalatie van Jaguar gedaan? want daar zit iDVD inderdaad niet in,

eigenlijk moet je een volledig programmatuurherstel doen,
[bij mij was dat met de 5 bijgeleverde CD-roms],
dan iDVD kopieren naar bijvoorbeeld je iPod, want iDVD is te groot voor CD-rom, ongeveer 900 Mb,
dan de losse installatie van Jaguar doen, en iDVD terugzetten.

Succes, en als je er niet uitkomt… ik kan hem op een DVD branden en opsturen, volgens mij is dat niet illegaal, je heb tenslotte recht op iDVD.

Bij mij zat iDVD wel in Jaguar, maar versie 2 en die is niet compatibel met iMovie. Je moet echt 3 hebben.

Indien je hem gekocht hebt via de AppleStore moet je wel bij de 'opties' -> keyboard... instellen welk toetsenbord je wilt (Azerty/Qwerty), welke taal standaard en of je iDVD wilt (enkel bij de modellen met SuperDrive)

Ik heb exact hetzelfde: Een iMac 17inch (da's model inclusief DVD brander). Nu heb ik eindelijk een film zo ver af dat ik hem wil gaan branden en dan kom je erachter dat je iDVD mist!

Ik heb de programmatuur-herstel CD’s bekeken (zelfs met Pacifist, om de pkg open te leggen) maar daar kan ik géén iDVD vinden. Ook op de Apple site kan ik alleen updaters downloaden, geen heel programma.

Ik vind dat bij iMovie iDVD hoort. Wat heb je er anders aan?

Maar [i:b09c1b086f]HOE[/i:b09c1b086f] kom je nu aan iDVD?

Tja, bij mijn 15" TFT iMac zat ie er gewoon bij...[iDVD 2 wel te verstaan]

daarna internet afgezocht naar een update naar 3… :smiley:

Hmm, Misschien moet ik maar een 15" erbij kopen... :lol:

Ik neem aan dat jullie toch dezelfde programmatuur CD's hebben gekregen als ik? dan moet iDVD er toch gewoon bijzitten? ik snap dit niet...

Op de eerste van 5 CD’s staat bij mij:
iMac programmatuurherstel 1 van 5
Mac OS-versie 10.1.2, 9.2.2
Cd-versie 1.0
N691-3578-A

Hebben jullie dezelfde of niet? :?

[quote:716a8a5fac="Mmmarco"]Ik heb exact hetzelfde: Een iMac 17inch (da's model inclusief DVD brander). Nu heb ik eindelijk een film zo ver af dat ik hem wil gaan branden en dan kom je erachter dat je iDVD mist!

Ik heb de programmatuur-herstel CD’s bekeken (zelfs met Pacifist, om de pkg open te leggen) maar daar kan ik géén iDVD vinden. Ook op de Apple site kan ik alleen updaters downloaden, geen heel programma.

Ik vind dat bij iMovie iDVD hoort. Wat heb je er anders aan?

Maar [i:716a8a5fac]HOE[/i:716a8a5fac] kom je nu aan iDVD?[/quote:716a8a5fac]

iDVD staat gewoon op je programmatuurherstel/installatie cd die bij de iMac zat. Alleen hebben ze het onzichtbaar gemaakt. Zoek via de finder naar iDVD op die cd (heet in de finder’ iMac Software’) en zet zichtbaarheid UIT. Dan zie je de ‘iDVD1.dmg’ staan. Kopieer hem naar je HD en open hem. Dat is alles. Uiteraard heb je iDVD op die schijf staan want tijdens een tijdens een installatie of herstel kun je hem ook gebruiken.

Succes!

SLC

Aha! ThanX, SLC! Ik begrijp niet helemaal waarom zoiets niet meteen is geinstalleerd. Maar, misschien heb ik het toen wel uitgevinkt. Had het net gedownload via Limewire. En hij doet het, maar ga toch maar ff op zoek in de orginele CD.

[quote:c56430a26b="unSOUND"] Op de eerste van 5 CD's staat bij mij: [/quote:c56430a26b]

slik… 5 cd’s? …ik heb er maar 3 …volgens mij ben ik afgezet…

:evil:

ff bellen…

Heb ondertussen iLive kunnen 'lenen'. (En nog bedankt voor de 'onzichtbare map tip' SLC ;-))

[quote:088257e56f="Delay"][quote:088257e56f="unSOUND"] Op de eerste van 5 CD's staat bij mij: [/quote:088257e56f] slik.. 5 cd's? ..ik heb er maar 3 ...volgens mij ben ik afgezet... :evil: [/quote:088257e56f]

Als er bijvoorbeeld op staat: “cd 1 van 3” is er niets aan de hand…
ik heb een iMac, en jij als ik het goed las een Powermac,
dus wie weet krijg je daar andere software bij…

…maar navragen kan nooit kwaad natuurlijk. succes! :slight_smile: