Wel IPadres maar geen verbinding (OPGELOST)

Net een nieuwe ImacG5 20" binnen en even de boel installeren.. Helaas krijg ik geen verbinding met internet via Safari / mail terwijl mijn ethernet modem wel aangeeft dat -ie verbinding heeft met een ip adres.. Zie ik nu echt iets als "verstandige" gebruiker echt een basisinstelling over het hoofd??

Je bent wel heel sumier over hoe je verbonden bent met internet. Vertel eens hoe dat wilt doen?

gedraad via ethernetmodem aan adsl modem

probeer eens een dns server te pingen, bijvoorbeeld 194.134.5.5 Krijg je daarvan antwoord?

Zit er nu niet achter,maar ik kon gisteren wel met m'n PB zonder problemen gebruik maken van de verbinding.

Ik weet niet of je Chello of XS4ALL hebt, maar beide providers deden/doen vandaag een beetje raar.

Maar goed…je hebt nu wel een ip adres zeg je. PING dan eens naar je router (dit adres is vaak gelijk aan de DHCP server die je hebt). Lukt dit, dan kun je eens proberen te pingen naar www.av.com (lekker kort, is de site van altavista) Lukt dit, dan ben je in principe ‘online’.

Ik hoor wel wat je bevindingen zijn met bovenstaande opties.

In netwerkinst. staat gewoon dat ethernet modem aktief is (groen) met bepaald ip adres. Alleen zodra ik safari open kom ik niet op internet welke url ik ook intik!

Ik heb er zo geen oplossing voor, omdat ik je routert/ISP niet ken, maar ik denk dat Tuvok wel in de goed richting aan het denken was. Met andere woorden; Controleer je DNS settings eens.

Bij mijn linksys staan deze in de router.

Ok zal het proberen als ik er weer achter zit. To be continued..

[quote:75c6cf7a0d="ejmp69"]Ok zal het proberen als ik er weer achter zit. To be continued..[/quote:75c6cf7a0d]

Misschien is een reactie als: ok ik ga je tip (forum gebruikersnaam) gebruiken. Dan hebben wij ookk een beetje een idee wat je probeerd en wat je nog kunt proberen…

[quote:976235ab99="AppletjeEitje"][quote:976235ab99="ejmp69"]Ok zal het proberen als ik er weer achter zit. To be continued..[/quote:976235ab99]

Misschien is een reactie als: ok ik ga je tip (forum gebruikersnaam) gebruiken. Dan hebben wij ookk een beetje een idee wat je probeerd en wat je nog kunt proberen…[/quote:976235ab99]

AppeltjeEitje ik ga de tip van Tuvok ff uitproberen zodra ik weer in de gelegenheid ben… Zodra ik nieuws heb laat ik dat weer weten. Bedankt alvast tot zover!

Even je computer uitzetten, vervolgens de stroom even van je modem afhalen, seconde of 5 wachten modem weer geheel laten opstarten en dan je mac weer. Als het goed heb je nu internet.

Na werkzaamheden van een provider kan het internet ook stagneren en dan is even je modem geheel herstarten in de meeste gevallen de oplossing.

Succes!

Misschien dat je voor je nieuwe computer een andere cumputer met een ander IP adres aan je ADSL modem had hangen. Als je vervolgens de oude computer loskoppeld en de nieuwe computer met een ander IP adres aansluit, dan zul je geen verbinding krijgen.

De oplosssing is om je ADSL modem minimaal 2 uur los te koppelen van de ADSL aansluiting (telefoon). Als je na deze periode alles weer aansluit zou je wel een verbinding moeten hebben.

De ADSL server van je provider herkend je IP adres, en als deze veranderd - door bijvoorbeeld het aansluiten van een andere computer - dan gaat het fout. Door het langdurig loskoppellen van de verbinding reset de ADSL server van de provider zich en is elk aangeboden IP adres welkom.

Lukt dit niet, bel dan even met je provider, deze kan op afstand de hele link checken en resetten.

Succes.

Als je powerbook wel werkt, heb je dan de instellingen van je powerbook al eens exact overgenomen????

Probleem is na resetten opgelost!