wel of geen nortonsolutions installeren?

Hoi,

Ik las in verschillende berichten dat je nortonsolutions beter niet kan installeren. Waarom niet? Is het wel nodig om alleen antivirus te installeren aangezien er bijna geen virussen zijn voor de mac?

groet Jonnie

Veel gebruikers hebben hun harde schijf naar de filistijnen zien gaan door Norton. En virussen, ach, ik heb in 3 jaar Mac-gebruik nog geen enkel virus gezien, behalve dan Windows-virussen die op de Mac onschadelijk zijn. Ik heb een virusscanner omdat ik die gratis heb gekregen. Daarvoor gebruikte ik voor de zekerheid af en toe eens een demo-versie.

Een antivirus is nog niet echt nodig. Voor X zijn er nog vrijwel geen virussen, alleen is het wel handig wanneer je ook niet naar anderen een virus doorstuurt.... pc-gebruikers bijvoorbeeld. Verder geeft het een veilig gevoel en het is ook best leuk om een waarschuwing te krijgen, dat het 'BugBear-virus' ontdekt is en onschadelijk gemaakt.... :lol:

Ik gebruik VirusBarrier X van Intego, werkt geweldig! Evenals de firewall van Intego: NetBarrier X, ook geweldig. Norton komt er bij bij niet op… :smiley:

heb norton er maar af gegooid. draai hem nu vanaf de schijf zelf. Ook disk warrior gebruik ik nu en inderdaad, die bevalt me beter.

:smiley:

:evil: :!: :!: Niet doen!! Niet installeren! Ik gebruik het wel maar puur van de cd zelf om mijn schijven te checken na installatie geeft Norton meer problemen dan je ervoor had!Je kan hetwel zoals als gezegd prima gebruiken maar niet, ik herhaal, niet installeren! :!:

Ik was gisteren nog bij een klant i.v.m. een Filemaker-opdracht die als systeembeheerder een Windowsnetwerk onderhoud, maar is ook absoluut niet te spreken over de laatste versie(s) van Norton terwijl hij dat in het verleden wel gebruikte. Maar het vreemde hierbij vind ik eigenlijk dat ik deze geluiden zowel onder Maccers als Windhozers hoor!