Wel of niet Dropbox account upgraden?

Hoi,

Al geruime tijd loopt mijn Dropbox te zeuren en te mauwen dat hij bijna vol is en dat ik moet upgraden. Nu heb ik even gekeken wat je krijgt als je upgradet en het ziet er op zich leuk uit, maar er zitten ook nadelen aan.
Voordelen:
2 tb opslag
Overal je bestanden bij de hand. (Werk op meerdere pc’s,dus is voor mij best handig.)
Nadelen:
De prijs. €11,99 per maand vind ik vrij prijzig.
Het bedrag kan zover ik gezien heb niet rechtstreeks van je bankrekening worden afgeschreven, maar gaat via je iTunes tegoed of Google play tegoed.
De beveiliging van je bestanden. Er is me wel eens verteld dat de beveiliging van Dropbox zo lek als een mandje is.
Wie o wie kan me bij dit dilemma helpen, of weet een betere clouddienst? Gebruik trouwens ook iCloud drive voor Windows, maar de synchronisatie daarvan vind ik lichtelijk om te huilen (synchroniseert enkel na opstarten van pc.

https://www.dropbox.com/buy

Je kunt op Dropbox.com gewoon betalen zoals je wilt. Per maand, per jaar (twee maanden gratis). IDEAL, PayPal, automatische incasso.

En wat mensen zeggen qua veiligheid moet je niet serieus nemen. Hoop bangmakerij. Dropbox is een van de veiligste diensten op aarde.

Ik gebruik ook Dropbox free. Ik dacht dat ik daarop maximaal 2GB aan ruimte heb. Maar ook gebruik ik Sync (werkt precies zoals Dropbox).

Sync heeft 5 GB vrije ruimte:

https://www.sync.com/

Wat je ook kunt gebruiken is Google Drive (je moet wel een gmail-account aanmaken). Heeft 15 GB vrije ruimte.

Dropbox is voor mij tot nu toe de beste Clouddienst. Ben al jaren klant en er is tot nu toe niets fout gegaan. Staatsgeheimen zet ik er niet in en voor de rest werkt het perfect. Zeker na de laatste update.

Shmoo mag best wel kritischer zijn op Dropbox. Lees bijvb dit artikel:

https://www.comparitech.com/blog/cloud-online-backup/make-dropbox-more-secure/

Hier nog een review van enkele cloudservices en hun veiligheid:

https://www.cloudwards.net/most-secure-cloud-storage/

@Lolsmurf,

Die link gaat over een lek in 2017. Maar heeft iCloud geen lek gehad? Of Google Drive? Kortom, het gebeurt wel eens. Ook bij anderen. misschien een tip:

Ik voorzie de meeste “delicate” documenten op dergelijke sites, zoals wachtwoorden e.d. van een wachtwoord. Maak eerst een .pdf en daarna versleutel ik dat.

…en dan is er nog de mogelijkheid om je eigen Cloud dienst te gebruiken. Je zet je bestanden gewoon lokaal op een externe harddisk. Dit is echter geen ‘gewone’ harddisk, maar een Cloud Drive. Zo kun je altijd en overal bij je bestanden.

Een voorbeeld van zo’n disk is de Western Digital MyCloud, maar er zijn meer aanbieders. Dit is de simpelste oplossing, waar echt iedereen mee overweg kan. Ook een NAS biedt in de meeste gevallen deze functionaliteit, maar is soms net iets lastiger te gebruiken in macOS.

Voordeel: Eenmalige aanschaf en alles in eigen beheer.

Nadeel: De disk is geen backup-medium. Bij een calamiteit is de data weg. Je zult dus altijd een backup moeten maken in een externe Cloud. Ik ben zelf fan van BackBlaze. Relatief goedkoop, gemakkelijk, lage systeemdruk en gewoon geen omkijken naar.

@Shmoo, roep je nou (weer) iets zomaar? Over welke verdwaalde MacFreaker heb je het. En wat dan nog? Er is niets fout met MacFreak, en daar zie ik jou ook regelmatig. Ben jij soms verdwaald?

Ik heb de post van @shmoo verwijderd. Bood totaal geen (positieve) toegevoegde waarde aan het topic.

Dropbox is verreweg de beste wat mij betreft.

Stack had/heeft 1Tb gratis dus dat is de goedkoopste maar zeker niet de beste.

Google Drive is handig voor erbij.

OneDrive is ook best goed, valt me erg mee voor MS. Maar dat komt ook omdat ik een gratis 1Tb heb als docent.

iCloud is tot nu toe waardeloos.

@Aartjan.nl/blog: eens

Wat een boel reacties, echt top! Ik kan hier zeker wat mee.

Heb alleen nog een vraag, is dropbox maandelijks opzegbaar?

Als je kiest voor betalen per maand dan kun je gewoon per maand opzeggen. Er zit geen jaarcontract of zoiets aan verbonden.

@Shmoo Top, bedankt!

Sync.com bevat minstens alle mogelijkheden en gemak van DropBox.

Servers in Canada (betere privacy bescherming dan USA). Maar bovenal: end-to-end encryption. En ook nog goedkoper dan DropBox.

Dit soort onderwerpen zijn nu naar mijn mening van die onderwerpen waarmee een site als OMT zich echt kan onderscheiden van de rest door hier eens een artikelenreeks aan te wijden. Helaas snapt men dit niet. Echte achtergrondartikelen komen hier jammer genoeg zelden voorbij. Je zou zeggen met een betaalde redactie mag je meer inhoud verwachten, helaas…

Ik denk dat het daarbij aan zowel tijd als mankracht ontbreekt.

Dropbox is een prima dienst, maar echt veel te prijzig. De recente prijsverhoging gaat te ver. Upgrade naar 2TB, leuk echter voor veel mensen veel te veel en zal men niet gebruiken (en dat weet dropbox ook) smartsync, mooi eindelijk, maar waarom moet dat meer geld kosten terwijl andere diensten dit er gratis aan toe hebben gevoegd. (Onedrive, iCloud) Ik denk dat Onedrive meest waar voor je geld biedt, krijg je er ook nog een hele officie suite bij.

Dropbox richt zich duidelijk op business, de gewone gebruiker is absoluut geen prioriteit.

Ik zou niet doodstaren op dropbox maar goed kijken wat andere bieden.

@Elduderino, in principer wel eens, maar kwaliteit heeft (overal) zijn prijs.