Wel of niet een Apple iBook G4 kopen?

De laatste tijd lees ik best veel 'problemen met apple hardware' berichten hier... ik ben juist aan het sparen voor een iBook, en ik krijg van die berichten echt twijfels.

Wie helpt mij uit de brand: zijn die twijfels terecht, maw moet ik het niet doen… of kan ik met een gerust hart toch een iBook gaan kopen?

Ik ben met m’n iMac G5 meer dan zeer tevreden… en ik hoopte/verwachtte eigenlijk dat de iBook toch wel van dezelfde kwaliteit zou zijn.

Ik hoop dat het meevalt…

Oh ja: ik ben absoluut niet geinteresseerd in apples met een intel processor… dus reacties die me aansporen om voor een Intel Mac te gaan zijn geen antwoord op m’n vraag :lol:
groet,
Marius

Gewoon lekker een iBook gaan kopen als je dat wilt.

Ik heb twee jaar een iBook gehad en was daar zeer tevreden over.
Er was een probleem met de video-kaart die door Apple (2 1/2 jaar na aankoop en bij een tweedehands machine!) gewoon gratis is opgelost.

De laatste generatie iBook’s is prima. Lekker kopen dus.

Je hebt inderdaad de kans dat de nieuwe machines sneller èn goedkoper zijn.
Maar aangezien je geen Intel wilt, zou ik dus gewoon nu kopen.
Of even wachten tot na april om te zien of de prijzen dalen mochten er nieuwe machines worden geïntroduceerd.

Het zou me niets verbazen dat de eerstvolgende te vervangen macs de iBooks zijn. De laatste G4's en G5's worden ongetwijfeld binnen afzienbare tijd vervangen door Intel Macs. En Apple kennende is het dan snel gedaan met ondersteuning van de G4's/G5's (net als toen met de grijze macs). Ik zou er toch maar eens over nadenken voor je een G4 iBook aanschaft.

Er waren ooit geruchten dat die zelfs dik 300 dollar goedkoper zouden zijn dan de huidige modellen. Misschien krijgen ze dan ook nog een beter beeldscherm!

De intel schijnt de snelheid te hebben van de G5, de G4 die nu in de ibooks zit is hopeloos verouderd. Dat was ook de hoofdreden van overstap. Vergeet niet dat alleen mensen met problemen klagen. mensen die geen last hebben gaan niet overal posten dat ze geen problemen hebben. Problemen die ze met de macbook pro tegen komen vind je echt niet terug in de ibook. dezelfde fout word geen 2x gemaakt

Ik heb de iBook G4 afgelopen september gekocht en ik ben er nog steeds suuuuper tevreden over! Hij is snel genoeg (al helpt het dat ik er 512 MB geheugen bij heb gekocht) en werkt prima! Tegelijkertijd films decoderen, surfen en AirTunes gebruiken en geen hapering aanwezig! En het is natuurlijk een supermooi dingetje... niet is leuker dan in de trein tegenover iemand zitten die quasi stoer doet met een Acer of een andere crappy laptop en dan je iBook tevoorschijn halen...hihi :P Enige risico is dat na april de prijzen idd kunnen gaan dalen...

Ik zou zeggen: kopen! Die 1039 euro is het dubbel en dwars waard!

Ik heb de iBook G4 afgelopen december gekocht en ik ben er nog steeds suuuuper tevreden over! Hij is snel genoeg (al helpt het dat ik er 512 MB geheugen bij heb gekocht) en werkt prima! Tegelijkertijd films decoderen, surfen en AirTunes gebruiken en geen hapering aanwezig! En het is natuurlijk een supermooi dingetje... niet is leuker dan in de trein tegenover iemand zitten die quasi stoer doet met een Acer of een andere crappy laptop en dan je iBook tevoorschijn halen...hihi :)

Met de kwaliteit van de hardware is 't wel prima. Ik tiep dit op een apparaat uit 1999, met niksnulnadanoppes problemen.

Het is natuurlijk wel zo dat nieuws over ongelukjes zich hier snel verzamelt. En ik ben nog nooit een topic begonnen met [u:c4013f9f43]Hoera! Mijn laptop doet het nog steeds! Wat is het toch een goed ding![/u:c4013f9f43] :love:
[size=9:c4013f9f43]
of iets van die strekking[/size:c4013f9f43]

De kwaliteit van de hardware is meer dan prima. Maar ga eens langs de winkel, voel aan zo’n apparaat, en laat je (niet) overtuigen.

En als je een iBook wil, wacht even to April’fools…

[quote:5d0066a4a1="Justinb81"]De intel schijnt de snelheid te hebben van de G5, de G4 die nu in de ibooks zit is hopeloos verouderd.[/quote:5d0066a4a1] Opmerkelijk genoeg is de G5 (bij gelijke kloksnelheid) nauwelijks sneller dan de G4. Dus met dat verouderen valt het wel mee.

Als je geen Intel wilt zou ik het gewoon doen! Het is echt een perfecte laptop.

[quote:3dc4c774fc="Marius1976"]De laatste tijd lees ik best veel 'problemen met apple hardware' berichten hier... ik ben juist aan het sparen voor een iBook, en ik krijg van die berichten echt twijfels. ...[/quote:3dc4c774fc]Tsja, dit is een site waar je problemen kunt posten. Goed nieuws is geen nieuws. Dus dat je veel van die berichten leest, wil lang nog niet zeggen dat er met alle Apple's problemen zijn! Trouwens: de iBook wordt opvallend weinig genoemd in de 'problemen met hardware'-topics. [quote:3dc4c774fc="Marius1976"]Oh ja: ik ben absoluut niet geinteresseerd in apples met een intel processor... dus reacties die me aansporen om voor een Intel Mac te gaan zijn geen antwoord op m'n vraag :lol:[/quote:3dc4c774fc]Maar dan koop je toch gewoon een iBook (nu het nog kan).

Powerbook is op dit moment nog steeds goed. Echter is er wel een aardig verschil tussen Intel en de G4. Aldus Bright uitpak party.

[img:5d12031379]http://www.q-works.net/images/Afbeelding%202.png[/img:5d12031379]
http://www.bright.nl/uitpakparty-macbook-pro

Apple zegt dat Intel de nieuwe standaard wordt dus wat is beter op lang termijn… tis geen 100 euro die je uitgeeft.

Als je geen heel zware programma's wilt draaien, is de ibook tot in lengte van jaren een geweldig apparaat! Ik heb een paar maanden geleden een powerbook G4 gekocht en die doet alles wat ik ermee wil en ik vind 'm supersnel. Over 2 of 3 jaar is dat gewoon nog steeds zo.

Sorry dat ik helemaal niet reageerde mensen, maar ik kreeg geen mailtje(s) binnen met dat er gereageerd was. Ik ging nu toch maar eens even terugzoeken wat men eventueel gereageerd had, zie ik zo ineens 11 reacties!!!

Ok… nou het is me helemaal duidelijk… sterker nog, ik heb er dus 1 besteld! Een met 1 GB geheugen, 60GB harddisk en een bijbehorende Airport Basisstation. Dus ik denk dat ik er toch wel veel lol van zal hebben.

Ik ben inderdaad niet echt iemand van de zware toepassingen, en meerdere apps tegelijk dat kan altijd wel op m’n iMac G5. Dit ‘speeltje’ is eigenlijk vooral om lekker wat te kunnen internetten en wat te kunnen tekstverwerken…

Toch grappig. Het complete aankoopbedrag bij mekaar verdiend door een en ander te verkopen via marktplaats en ebay… dat belooft wat… mijn zolder is nog lang niet leeg. haha

Nogmaals, bedankt voor de reacties… en ik hoop er veel lol van te hebben.
Groet!
Marius

Na voor mijn gevoel een eeuwigheid gewacht te hebben, heb ik vandaag zelf bij het TNT depot mijn iBook opgehaald (bij TNT was ook wat fout gegaan, waardoor het NOG langer ging duren, dus dankzij de vrouw van een vriend, (werkzaam bij TNT) kon ik vrij snel over mijn pakket beschikken).

Anyway… wat een onwijs cool ding zeg die iBook. Ik ben blij dat ik voor de 12" versie gekozen heb. Wat een compacte laptop!

Mijn enige minpuntje is het toetsenbord… dat is wel een tikkeltje reutelig, en klinkt erg plasticachtig. Maar verder echt helemaal top. W.b. het toetsenbord vind ik de erg smalle enter toets op dit moment ook wat hinderlijk. Ik tik steeds per ongeluk op de backslash… maar goed, dat zijn kleinigheden.

Ik vind hem helemaal top. 1 GB geheugen erin… en nou maar uitproberen!

Bedankt voor alle tips enzo.
Groetjes,
Marius

Veel succes ermee. Die 1 GB RAM zal goed van pas komen.

Veel plezier met je iBook! Die van mij (14 inch) is nu ongeveer een half jaartje oud en ik ben er nog steeds hartstikke blij mee. Tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem gehad! ...even afkloppen:)