Wel verbinding, niet downloaden

op m'n iBookje (10.3.9) heb ik in een netwerk wel internet (veel trager als alle andere computers), maar kan niets dowloaden. Alles 100 keer nagelopen maar kan niets ontdekken. Kan dit een hardware probleem zijn of zie ik iets simpels over het hoofd?

of hardware of je conflict met iets anders op het netwerk.

is het via ethernet of wifi?

bij ethernet heb ik wel eens vreemde dingen meegemaakt dat er een adapter op de kabel lag en dat er daarom een boel spontane collisions optraden.

ook een keer een kapotte ethernet kaart die hetzelfde veroorzaakte.

check trouwens ff bij de tool 'Network Utility' (wat is de nederlandse naam ervoor?)

bij het eerste tabblad “info” staan ook statistics over je netwerkkaart, staan hier misschien
collisions of send/recv errors bij?

ook al in je console gekeken? (logbestanden)
of er meldingen zijn van stukke hardware vanuit de kernel ofzo?

op verschillende punten in het netwerk reageert ie hetzelfde. Zou het dan een defecte erthernetkaart zijn? Hoe kan er dan wel een webpag. binnenkomen (zij het traag) maar een download van b.v. een iTunes-update niet???

geen errors op Netwerk utility. Console geeft aan, op zoekakties van Systeem-update, servers niet te kunnen vinden... dat is dus alleen op die iBook. Alle andere computers in dit netwerk komen er wel. Het lijkt wel of ie ergens geblockt is. Of kan het echt een kapotte ethernetkaart zijn?

je kan ook even proberen je ibookje in een 1:1 opstelling proberen te zetten, je kan ook nog een andere kabel proberen zodat je zeker weet dat het daar ook niet aan ligt. Het is een moeilijk geval, je zal 1 voor 1 alles moeten uitsluiten.

(ook geen problemen met de switch/hub/router? of qua snelheid? 10/100/1000mbit ruzies?)

doe anders is een speedtest op www.speedtest.nl

dan kun je kijken wat je download snelheid is.