Welk ADSL Ethernet modem?

Ik zoek een modem ter vervanging van mijn huidige Thomson Speedtouch 330 modem (USB, voor ADSL). Reden is dat dit niet samenwerkt met Tiger en ik het zat ben met iedere systeemupgrade met beven te moet afwachten of internet het nog wel doet.

Graag een concreet advies. Mijn provider is XS4ALL. Heb een lite abonnement, een iMac G4 en (nog) geen behoefte aan draadloos.

Ik heb een SMC ethernet modem, te koop bij o.a. de MyCom, werkt perfect en is makkelijk in te stellen. Draytek modems zijn ook heel goed alleen wat duurder dan het gemiddelde ethernet modem...

Ik heb een Sitecom met ingebouwde router en Wireless Accespoint (Airport) en het werkt prima onder zowel Windows als Mac OS X. Te koop bij onder andere RAF en Dixons.

Een Thomson 510 misschien ?

OK het is hier geen www.tweedehandsmac.nl .........maar.........

Ik heb hier nog een Thomson Speedtouch 510i (voor ISDN) Ethernet modem liggen (in doos). Is als beste modem voor de Mac getest. Reageer maar als je interesse hebt. Prijs komen we wel uit.

Normaal klaag ik er niet over dat je de zoekfunctie moet gebruiken van het forum en dat dit draadje op slot moet dus ik zeg zeker niet dat het niet op slot moet maar ik beantwoord sinds enkele dagen meerdere malen per dag dezelfde vragen. Toch een beetje frusterend ...

Koop een ROUTER MET INGEBOUWDE ADSL MODEM. Dat is de gemakkelijkste oplossing.

De SureConnect ADSL Modem and 4-Port Router is een goed toestel, ik gebruik het zelf :slight_smile: Wil je er meer over weten zoek dan eerst eens op het forum. Ik heb de werking al genoeg uitgelegd. Het is trouwens héél eenvouding (wachtwoord & paswoord volstaan, router maakt automatisch connectie, niets in mac os x moet je instellen).

Wil je enkel een ADSL modem via UTP dan kan je dit draadje ook eens bezoeken.

[quote:8ac5bfdda5="larridon"]Normaal klaag ik er niet over dat je de zoekfunctie moet gebruiken van het forum en dat dit draadje op slot moet dus ik zeg zeker niet dat het niet op slot moet maar ik beantwoord sinds enkele dagen meerdere malen per dag dezelfde vragen. Toch een beetje frusterend ...[/quote:8ac5bfdda5]

Ik heb inderdaad enkele items gezien maar geen enkele met concrete suggesties voor een ADSL-modem. Vandaar dit nieuwe item.

[quote:23d09f1f9b="maulin"]Een Thomson 510 misschien ?[/quote:23d09f1f9b] Of Alcatel, maar neem dan wel gelijk het model met 4-poorts switch tenzij je zeker weet dat je er nooit meer dan 1 computer op aansluit.

Zyxel modems zijn trouwens ook goed.

Hans

Thomson 510v4 is een erg goede modem/router...

:slight_smile: