Welk audioformaat nodig voor ringtones?

Hallo,

Weet iemand welk audioformaat gebruikt wordt voor ringtones?

En welke software (in combinatie met USB kabel) is geschikt omdat dan weer in een Siemens C60 te krijgen?

Dank.

Marc.

De ringtone moet in ieder geval MIDI zijn... Ik heb zelf een T610 dus ik weet het niet hoe het met de C60 zit...

siemens heeft op de website hiervoor een programma www.my-siemens.nl

Eerst het slechte nieuws: Je gaat een Windows-PC nodig hebben. Een Siemens in combinatie met een USB-kabel krijg je niet aan de praat op een Mac.

Het ringtone formaat dat je nodig hebt is inderdaad MIDI. En om die ringtones (en achtergronden,…) op je C60 te zetten heb je de Siemens Data Suite nodig.

Hetgeen ik doe om ringtones en logo's op mijn gsm te krijgen (zonder usb kabel, bluetooth of infrarood) is een kleine wap site maken.

En dan gewoon even wappen naar die pagina, link openen en de ringtone of logo wordt gedownload. Kost me dan misschien een klein minuutje, maar dit valt goed mee! :wink:

handig BT!

btw… de nieuwere siemensen kunnen volgens mij ook MMF afspelen, maar ben niet geheel zeker. Het handige is dat ze inderdaad ook midi’s afspelen :smiley:

Klopt! Feit wil dat ik net een paar MP3s heb omgezet naar MMF formaat, zodat ik ze als polyfoon ringtone kan gebruiken.

Helaas moest dat wel op een Windhoos bak, met een programmaatje genaamd Mobile Music Polyphonic.

Connecten naar mn Siemens met Bluetooth…

[quote:cdf5fd7cc4="Strifer"]btw.. de nieuwere siemensen kunnen volgens mij ook MMF afspelen, maar ben niet geheel zeker. Het handige is dat ze inderdaad ook midi's afspelen :D[/quote:cdf5fd7cc4]

Niet alle Siemensen kunnen MMF’s afspelen. De C60 kan dat bv niet. (info)

Ik ben in bezit van de treo600 bij mij lukt het wel via usb denk ik maar welk programma op mijn apple schrijft uit in Midi of ,mid

bvd :frowning:

Sibelius en finale doen dit ondermeer.

Kijk anders eens op deze pagina http://www.hitsquad.com/smm/mac/NOTATION/

Ik ben zelf sibelius gebruiker, maar er is van die finale een freeware versie, misschien kan je daar wel als midi file bewaren. De moeite om het eens te testen :slight_smile:

[quote:83dbfe42b0="stijnbokhove"]Klopt! Feit wil dat ik net een paar MP3s heb omgezet naar MMF formaat, zodat ik ze als polyfoon ringtone kan gebruiken.

Helaas moest dat wel op een Windhoos bak, met een programmaatje genaamd Mobile Music Polyphonic.

Connecten naar mn Siemens met Bluetooth…[/quote:83dbfe42b0]

misschien kun jij me dan helpen :slight_smile:
ik heb dit programma ook gedownload, maar het lukt me maar niet om van een mp3 een mmf filetje te maken
hij slaat het gewoon niet op
wat doe ik verkeerd?
en betere vraag; hoe moet het dan wel??

Hellluppp,

Kee, ik heb een bult mmf ringtonen maar mijn mobiel kan alleen midi aan :cry:

Weet iemand ook of ik mmf naar midi kan overzetten en zo ja met welk programma kan dat dan?

Alvast bedankt

:cry:

[mod:430796610f=“iRuben”]Overdreven aantal smileys teruggebracht tot normaal nivo…[/mod:430796610f]