welk beeldscherm...

Hallo...

Eind september/begin oktober wordt mijn nieuwe G5 (1.6) besteld ( :lol: ).
Ik ga er ook een TFT beeldscher bijkopen van 17".
Nou vroeg ik me af of iemand misschien tips heeft voor het kopen hiervan. Welke moet ik nemen. WIl niet teveel geld uitgeven. Apple TFT is natuurlijk wel supermooi, maar ook wel een beetje duur als ik het vergelijk met andere merken.

Iemand ideeen?

Kijk eens bij www.Formac.com een leuk beeldscherm in Plexi-stijl van 17,4". komt ong. overeen met een CRT van 21". Kost bij www.macstuff.nl 589,- ex. (VGA) en 639,- voor een met Digitale aansluiting.

Tip: er staan nu (22/08/03) twee 17’ LCD studio displays te koop op tweedehandsmac.nl

http://www.macworld.com/2003/08/features/eightflatpanelmonitors/

[img:c5812f68a1]http://www.xs4all.nl/~tetrode/thom/img_forum/beeldscherm_g5.jpg[/img:c5812f68a1]

Ik blijf erbij

al die beeldschermen zijn wel heel erg mooi, maar waarom zou ik niet een 17" kopen van 400 euro. Zit er echt een groot verschil tussen die van formac bijvorbeeld en eentje van 400 euro?

Ah, Thomdebom ik weet het perfecte beeldsherm voor je; Bij de Gamma is nu een aanbieding voor slechts 269, euro heb je een schitterende 15"! met gratis kabel nog wel. Maar ff serieus, het belangrijkste ding van je computer is het beeldscherm waar je urenlang naar moet staren -> dan kan het maar beter goed zijn nietwaar? en kwaliteit heeft z'n prijs... Waar zit het verschil? In de reactiesnelheid bijv, of het contrast, of en etc. etc. Op m'n werk staat ook een goedkoop flatscreen van Cornea (bezuinigen he, economie bla bla) De weergave van bijv. de tekst is moddervet en gewoon niet prettig om naar te kijken, maar wel goedkoop natuurlijk en ach als je werknemer versleten is neem je toch gewoon een andere? :wink:

Kort gezegd: ga voor kwaliteit.

Als je zo goedkoop mogelijk uit wilt zijn, dan moet je niet naar merk kijken maar naar de beste prestaties voor het minste geld.

Maar als je nou echt wat moois wilt hebben, kijk dan eens naar Eyegonomic. Die past nog beter bij je G5 dan de huidige Apple schermen (semi-transparant plastic is zo ouderwets :wink: )

Wauw Stof 8) Onztettend gave displays zeg... aluminium behuizing zeg maar :D Héél mooi spul

IDD Syndic. Die 24 inch............slik :roll:

ik vind de vormgeving zeker mooi.. doe mij maar een 19". Deens design, beetje B&O achtig. Alleen waar zijn ze te koop en wat moeten ze kosten enig idee. Als je op de site van Acal BV kijkt staat ie er niet bij.

Ik denk gewoon Acal bellen... weten je vast meer te vertellen 8)

Zou iemand hier weten wanneer de beeldschermen voor de G5 komen?

[quote:bfeba19e1c="G5"]Zou iemand hier weten wanneer de beeldschermen voor de G5 komen?[/quote:bfeba19e1c]

Tja, da’s erg lastig in te schatten. Veel mensen hadden ze vandaag in Parijs verwacht, maar helaas. Een aangezien de nieuwe Bluetooth muis en toetsenbord ook gewoon de oude stijl hebben gehouden, lijkt het erop dat Apple niet zo’n haast heeft met toebehoren in G5 stijl :(.

Als je het 20" scherm van Apple qua specs ziet zitten, dan zou ik het gewoon kopen. Het misstaat m.i. niet bij de G5. Maar als je een alu-look wilt, dan zou ik toch de Eyegonomic eens overwegen (zie de link hierboven). :slight_smile:

Ik zou echt nog wachten met het scherm en je oud scherm gebruiken, volgens mij komt het G5 scherm samen met de volgende revisie van de G5. Apple wil eerst van zijn G4 schermen af en Apple kennende wachten ze altijd tot de tweede revisie om een nieuw scherm te lanceren.

De volgende G5 verwacht ik ongeveer in januari en het zou zonde zijn als je zoveel hebt gespendeerd aan een G4 scherm en er in Januari een nieuw staat te pronken in de winkel.

Ik denk dat ik dan nog eventjes wacht. Ik heb hier al namelijk een best mooie 19 inch staan van Ilyama. Ik kan dus nog eventjes voor uit.

Vandaag gebeld met Akal. Zij zijn importeur in NL, er zijn nog geen verdere dealers. Prijs 24" ca. 1.875. Valt dus wel mee :roll: Levertijd nog niet bekend.

ik heb me hetzelfde afgevraagd toen ik een scherm wilde kopen. Eerst kocht ik gewoon de goedkoopste Yijama (ofziets) bij de MyCom, maar dat bleek opeens lang niet zo haartje scherp als de flatpanel iMac die ik gewend was.

Na enige uitzoekwerk blijkt het vooral te liggen aan de inkijkhoek die een scherm biedt, en de contrastratio. De Apple Studio flat panels bieden de hoogste kwaliteit. Als ik naar de MyCom ga en de duurste schermen bekijk bieden ze niet dezelfde helderheid en scherpte. Sommigen zijn zelfs ronduit wazig.

De Formac schermen hebben een hogere contrast ratio dan de Apple schermen alleen weet ik niet hoe het met de inkijkhoek gesteld is.

Dus heb ik maar 2 Apple Studio TFT 15 inches gekocht en ik wil nooit meer iets anders! (Behalve dan een Apple 23 inch ofzo)

Waarom dat niet één 17" één 15". Is dat zoveel duurder?

dat staat zo scheef! :P

oké, nu bijna 9 maanden verder, nog niks...

Waar blijven die dingen!!! Zijn er ook nog steeds geen sceenshots oid?? De schermen van nu zijn al een tijdje in aanbieding dus het moet er toch echt van komen binnenkort.

Roel