Welk digitaal fototoestel?

Hey

Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel waarmee het ook mogelijk is films op te nemen
(ook een soort van webcam functie)
zodat ik het aan mijn mac kan hangen enzo direct opnemen op mijn harde schijf
en als het nog even kan min. 4MP, 4 optische zoomen een snelle sluitertijd voor snelle bewegingen op te nemen

Welke digitale camera kan dit? en hoeveel zou die kosten (buget is ± 350€
of vraag ik nu teveel? :?

alvast bedankt

Ik denk dat weinig digitale camera's als webcam kunnen dienen op je Mac.

Wat betreft het overige: neem de Canon IXUS 50. Maakt schitterende filmpjes op 640x480, heeft een groot display, maakt fantastische macro’s, is superklein en heeft een degelijke behuizing. Halen!

Ik heb een Canon PowerShot A400. Lekker klein. Foto's zijn mooi. Foto's binnen zonder flits (waar met flits de boel te licht wordt) zijn helaas vaak onscherp.

De macro functie is wel erg goed. Je kan op 5 cm afstand haarscherpe foto’s maken.

Canon G6 Rules! (En heeft de één na beste accu van alle compacts getest op dpreview.com!!!)

Dan doe ik ook graag een duit in het (foto) zakje. Een Canon IXUS 500. 5 MP, 3 x optische zoom, een fantastische Canon lens, altijd bij me want de camera is niet groter en niet zwaarder dan een pakje sigaretten (en ik rook toch niet meer...). Bovendien: in combinatie met een 1 GB memorycard ook prima geschikt voor filmpjes! Perfecte camera volgens mij!@

Hier moet nodig een stickie van gemaakt worden.

Ja en zet er dan meteen een statische canon banner bij ;)

nog even een ander geluid. Petax Optio 5Sn. Doet alles wat een digitale compact camera doen moet vlekkeloos. net voor € 279 gekocht.

Fuji E550, daar ga ik weer. Heeft een onbeperkte opnametijd voor filmpjes, tenminste zolang als er op je kaartje kan. Is wel AVI, maar daar hebben we VLC voor, toch? Heb op geen filmpjes geimporteerd, maar het zag er behoorlijk vloeiend uit allemaal. En verder? vreselijk snelle camera, gevoeligheid t/m 800 ASA (fijn voor weinig licht situaties), goeie flitser, groot scherm. Nadelen? Geen fijne optische zoeker, soms purple fringing bij hoge contrasten (diafragma op F8 instellen helpt). Oeps, ik zie dat je ook nog een webcam wilt. De Fuji ondersteunt alleen Windows daarin. Maar ja, ik ben geen cammer.

:apple: Ik heb de Canon X50 gekocht. Erg goede camera. Leuke filmpjes. Heb toch wel een beetje spijt, dat ik niet bij Nikon ben gebleven. M'n vriend heeft een Coolpix 7900 en daar vind ik zelf de foto's maar ook de filmpjes net wat beter.Al zal ik dit niet volmondig aan hem toegeven.

Ik had gelukkig wel voor Nikon gekozen, mijn grond reden was dat de accessoires paste bijv. mijn sb26 flitser.