welk dsl modem is geschikt?

hallo! heb net een apple imac g5 gekocht en ik heb nu problemen met mijn oude usb modem (driver voor de mac is niet te vinden etc). heb adsl en ben nu op zoek naar een geschikt ethernet modem, niet draadloos en niet te duur. heeft iemand tips voor mij? ik hoor ze graag!

[url=http://www.speedtouchdslshop.nl/producten/artDetails.php?artCode=dslgp604mp&PHPSESSID=71b6fc07801b3970705adc96d02f373f]Deze[/url] heb ik geinstalleerd op een ouwe G3 onder OS X 10.2.8. Werkt perfect!

Ik heb nog een ethernetmodem in de aanbieding (30,-). Interesse? Stuur me dan maar een berichtje.

Pepe

USB modems zijn gefabriceerd in de werkplaats van de duivel onder zijn supervisie.

Probeer wanneer dat mogelijk is een Ethernet-modem te krijgen voor de iMac. Het is niet zo dat USB modems niet werken op een Mac maar mijn ervaring (en wanneer je gaat zoeken de ervaring van vele anderen hier) is dat USB modems en Mac’s zelden goede vrienden zijn. Meestal komt dat door een slechte driver en/of ondersteuning.

USB modems zijn sowieso een erg slecht idee, ook in combinatie met een PC. Brrr.

Wie die dingen bedacht heeft moet geexporteerd worden naar de zuidpool ofzo :expressionless:

dank je macbjorn! dat van die duivel was me al duidelijk... ik ga 666 in het usb modem kerven (op misschien staat dat er al in) en dan ritueel verbranden.

ben inmiddels op zoek naar geschikt ethernet modem. tips?

kijk even op routershop.nl daar staan een hoop modems op. zo krijg je een beeld wat er allemaal op de markt is. als ik jou was zou ik kijken naar zo''n standaard alcatel ding wat bij de kpn abonnemente geleverd wordt.

Zo'n Alcatel Speed Touch Home Heb ik dus in de verkoop (wat ik al eerder zei)

marktplaats

pepe ik had je berichtje wel gelezen. dankjewel en ik had je gemaild, maar dat is blijkbaar niet doorgekomen. ik heb toch besloten om een nieuwe te gaan kopen... heb geen zin in gedoe. wil gewoon vandaag nog met mijn mac online gaan, dus ik ga zo eentje kopen. toch bedankt voor je aanbod!

Ik heb van mijn provider een multi-PC -router gekregen. Nu ja, gekregen.... :mrgreen: Het is een SpeedTouch 510 van de fabrikant Thomson geloof ik. Je kunt er dus meer kompjoeters op aansluiten. (Mac, PC en nog zo wat en nog door elkaar ook. Maar dat heb ik niet zelf gedaan, want hier hebben wij alleen :apple: ). Die SpeedTouch doet het goed. In elk geval heb ik er geen omkijken naar. En daar gaat het om. De prijs weet ik niet zo; iets van Euro 79 als ik me goed herinner.

Instellen voor Mac’s is een fuitje van (hoe zeg je dat tegenwoordig).

Maar er zijn vast meer merken die het lekker doen.

Maartje, heb je bericht idd niet ontvangen, maar dat geeft niet. Als je wat nieuws koopt is het wel interessant om gelijk iets met een router te combineren. Dat is wel zo handig, want dan hoef je nooit meer wat in te stellen of in te loggen bij je provider. Ook een extra mac/pc aansluiten is dan een fluitje van een cent.

In dit geval moet je dus op zoek naar een multipc-modem of een modem met een aparte router (al dan niet draadloos). Draadloos kan je altijd later toevoegen aan je router via een apart kastje…

Succes met het zoeken van het juiste apparaat!

hee pepe, dat geeft dan ook weer niet. ik heb vandaag een adsl modem gekocht met ingebouwde router. (terwijl ik je advies niet eens had gelezen) dus dat is een goed begin zou je zeggen. maar nu krijg ik dat ding vooral nogal niet aan de praat. ik ben ook zo'n leek. ik weet niet of ik een driver nodig heb (er zit in elk geval geen mac support of driver bij geleverd wel vanalles voor windows) of dat de mac hem moet herkennen. kortom geen idee hoe het allemaal werkt. want ik moet blijkbaar de hele zooi gaan installeren en allemaal PPPoE dingetjes gaan instellen en ik weet bij god niet wat ik aan het doen ben. dus voor mijn gevoel ben ik nog niets opgeschoten. heb op dit forum al gezocht naar dat specifieke modem (inmiddels ook ontdekt dat dat kan) vond wel wat maar schoot er niet mee op.

dus nu ja, nog geen echte stap verder, en niet dat jij er wat aan hebt, maar ik heb wel veel begrip voor dit forum gekregen!

Welke modem? En is het een ethernetmodem??? Je moet eerst alle hardwareverbinding maken, dan je Mac opstarten, dan Internet Explorer (weet niet of dit met Safari kan) opstarten en inloggen op http://10.0.0.138 en dan een bepaalde file van je provider in dat venster van IE slepen, of naar je hd kopiëren. Weet niet meer precies hoe dat ging, want hett is alweer twee jaar geleden ofzo dat ik dat heb gedaan. Als het goed is kun je nu via je browser het modem verder configureren en een verbinding maken. Hierna moet je aan je Mac laten zien dat er zo'n modem aanhangt. Dit doe je in Systeemvoorkeuren>netwerk. Is zo gebeurd. Ik dacht dat dit normaal via DHCP gaat en dan wordt ie gelijk gezien. Mensen die alles iets preciezer kunnen uitleggen, be my guest, want het zit te ver weg in mijn geheugen, maar zo ongeveer ging het. Je hebt dus geen drivers nodig.

Het kan zeker ook in Safari.

vogel, ja het is een ethernet modem. alles is aangesloten. de instellingen heb ik gepoogd te maken (via de help handliedingpagina van mijn provider=tiscali). die gaan in principe via dhcp. ik krijg ook een ip adres toegewezen enzo, en heb ook verbinding zo lijkt het (bij status van het ethernetmodem zie ik een groene button en de mededeling dat ie online is) maar verder kom ik nergens. kom nog niet online... en ik heb volgens mij geen file van mijn provider die ik ergens heen kan slepen...weet niet hoe nu verder...

frustratie!

Niet om het een of ander, maar het kan zomaar zijn dat je al online bent. Je maakt op de Mac namelijk geen verbinding meer via de normale methode, omdat je ethernetmodem 24/7 online is. Of krijg je nu als je Safari opstart een foutmelding? Mensen, help Maartje even, want zo moeilijk kan een ethernetmodem installeren toch niet zijn, alleen ben ik het ff een beetje vergeten.

Maartje, kan je even aangewezen welk type modem/router je gekocht hebt? Dan kunnen we wat beter advies geven. En heb je bij Tiscali een KPN of een BabyXL verbinding?

De vraag over welke router of Multi PC we het hebben, is nog niet duidelijk Ik geef even aan hoe dat gaat met de Speedtouch 510 die ik gebruik. Als je een ander merk hebt moet je dat even melden, er zal vast iemand zijn die weet hoe die instellingen zijn, hoewel de principes niet veel afwijken denk ik. Dit sukje is dus voornamelijk als voorbeeld bedoeld. Hier hoe het gaat met de Speetoch 510:

(Start de Mac),
Open de browser (Safari of een ander browser) en typ in de adresbalk: [color=red:c0c6177144]10.0.0.138 [/color:c0c6177144]Je krijgt nu een welkomstscherm
Klik op [color=darkblue:c0c6177144]Next [/color:c0c6177144]
Kies achter Select a serve: “[color=red:c0c6177144]Routed PPPoA-DHCP-NAPT[/color:c0c6177144]”
klik op [color=blue:c0c6177144]Next [/color:c0c6177144]
Je krijgt nu een scherm met " PPPdA Packet service "
Kies achter VPi/VCI: [color=red:c0c6177144]8.48 [/color:c0c6177144]
klik op [color=darkblue:c0c6177144]Next [/color:c0c6177144]
Nu kom je in een scherm PPP Account Settings
Hierin moeten de providergegevens [color=red:c0c6177144]gebruikersnaam [/color:c0c6177144]en het [color=red:c0c6177144]wachtwoord [/color:c0c6177144]ingevuld worden. Het wachtwoord is van jezelf; de gebruikersnaam krijg je van de provider.
Je krijgt nu een securityscherm. Dat hoeft niet ingevuld te worden.
Je komt nu in het Start configurationscherm.
Hier kan je de zaak nog even controleren. Klopt het allemaal?
Klik op [color=darkblue:c0c6177144]Start [/color:c0c6177144]
Effe wachten… (nix doen) tot “Completing”

Klik op [color=darkblue:c0c6177144]finish [/color:c0c6177144]

Klaar!

Heb je verbinding???

Je ziet: er hoef maar weinig ingevuld te worden.

hallo allemaal! bedankt voor jullie meedenken en hulp! die instellingen van jou dick zijn voor kpn volgens mij... (kpn heeft vpi/vci 8/48)

eerst even de gegevens:
ik heb een sitecom adsl router modem (adsl home station annex a) type dc-214
en zit bij tiscali, heb analoge telefoonlijn…

ik ben inmiddels de router binnengekomen via het ip adres (volgens mij 192.168.1.254) en heb met een man van de technische ondersteuning aan de lijn wat instellingen weten te maken om de boel pogen te configureren. onder het kopje WAN heb ik wat vpi en vci waardes in gesteld en de encapsulation en dat soort dingen (ik weet niet meer wat ik precies ge-enabled en ge-disabled heb). er zijn ook nog andere kopjes zoals LAN en PPP maar daar heb ik niets ingesteld. de meneer vertelde me dat ik geen accountgegevens van de provider hoefde in te vullen (omdat ik in principe al online was)

maar goed, hoe het ook zij, het werkt nog steeds niet (weet iemand trouwens wat mac spoofing is?). nu weet ik niet of dat aan het modem ligt of aan de instellingen op de mac. zit er ergens misschien een firewall of beveiliging? ik ga het vanavond in ieder geval vol goede moed weer proberen… als iemand nog wat aanvullende gegevens voor tiscali instellingen voor de mac heeft, zou dat fijn zijn!

kan 1 of andere belg dit ook eens doen voor telenet want ik krijg m'n mac ook niet online, noch direct op de modem noch via een linksys router. ik versta er niets van help! dank :D