Welk FTP Programma

Ik gebruik momenteel als FTP-programma Captain FTP. De interface vind ik echter vrij onhandig. Weet iemand of er betere programma's zijn (liefst freeware) om te FTP'en ?

Ik heb heeeeeel ff captain ftp gebruikt, maar ben weer snel terug gestapt op (het voor studenten gratis) Fetch. Ik ben heel erg tevreden over dit proggramma.

ik ben geen hardcore ftp-er, maar die keren dat ik ftp gebruik ben ik zeer tevreden met het freewareprorammaatje RBrowserLite

Fetc dat is wat ik ook gebruik en als je student bent is ie gratis

Fetc dat is wat ik ook gebruik en als je student bent is ie grati

sorry voor de dubbele post

Transmit 2.2 van [url=http://www.panic.com/]Panic Software[/url], zoals ze zelf zeggen [i:8f8aedfdee]Ftp that gives OS X a great big hug[/i:8f8aedfdee] Superapplicatie IMHO.

En houd Vicomsoft in de gaten, ze komen op MW Expo met een X versie van hun FTP Client

Transmit X 2.2.0

Erg goed

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16683&db=mac

Kuch... :? begonnen met typen voor 11.09 pm ? ;)

Hehe! Idd, waarschijnlijk op hetzelfde moment op de 'OK' knop gedrukt...

Ik ken alleen Transmit. Al vanin OS9. Heel goeie interface. Ik heb ook evenb fetch gebruikt, maar dat vond ik veel minder vriendelijk. Ik zeg: "Transmit".

Ik heb Fetch vroeger met plezier gebruikt, een tijdj Captain FTP geprobeert,maar ..TRANSMIT is gewoon de handigste IMHO. :P

gebruikte onder 9 altijd fetch, vond toen de x-versie niet zo en gebruikte andere dingen, waaronder captain, kwam toch weer terug naar fetch, maar na een crash ermee was ik het programma zat en ging over naar captain iglo en het is misschien ff wennen maar verder wel practisch en snel.

Hoezo is fetch trouwens voor studenten gratis?

Omdat ze een kleine beurs hebben? :)

Veel mensen gebruiken FTP om te downloaden, dat kan dus ook gewoon met je browser.

ftp://loginnaam@IP-adres en gaan met die banaan.

Ik heb Transmit, Interarchy en Fetch uitgetest voor gebruik door klanten van het bedrijf waar ik werk. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste twee, Fetch werkt goed maar heeft een rommelige interface.

Ik heb ook diverse FTP servers uitgeprobeerd en heb onder vonden dat niet alle Servers en Clients met elkaar overwegkunnen, dat geld vooral voor Windows versus Macintosh.

[quote:85460bba7f="MacX"]Ik heb ook diverse FTP servers uitgeprobeerd en heb onder vonden dat niet alle Servers en Clients met elkaar overwegkunnen, dat geld vooral voor Windows versus Macintosh.[/quote:85460bba7f]

? euh, daar ben ik nog zo zeker niet van.

ftp protocol is ftp protocol hé. Of dit nu windows, mac, linux of beos is.
blijft allemaal zelfde!!!

Nou, wees daar niet zo zeker van. Bepaalde servers geven blijkbaar een ander smaakje aan het protocol mee, want ik hoor nog weleens dit soort problemen. Soms werkt de autodetect voor een Winserver niet met bepaalde Mac FTP clients.

Dat dacht ik ook, maar het gaat er om hoe met dit protocol wordt omgegaan.

Voorbeeld: Cesar FTP server en Guild FTP Server allebij (gratis) geinstalleerd op Win2000, werkt met Windows WS-FTP enz. maar niet met Fetch, Interarchy en Transmit.

Omgekeerd: Mac OS 9 met Netpresenz werkt met alle bovengenoemde clients.

Zelf gebruik ik soms een FTPserver, CrushFTP onder OS X en deze werkt ook met van alles en nog wat.

Cesar en Guild FTP Server worden veel gebruikt op Windozen omdat ze gratis zijn.

pirateFTP is een prima programma. Mocht ie niet verder willen transferen dan cancel en weer verder gaan zonder gezeur. Ook gratis voor studenten.

Ik heb afgelopen lanparty transmit gebruikt en hier zijn de resultaten:
------ mailtje is ook verstuurd aan panic.com :slight_smile:
stability: 100% (never crashed, very very stable)
Bugs: 0
Glitches: 1
Transferspeed: Average

The glitch was that it sometimes created a time left counter of seeveral days
even when it was a small file and the speed was up to 4 megs / second. Strange
Seen it once though ::slight_smile:

Transferspeed: i had a 100 Mbit line and the computer next to me had the same.
Both on a GBit switch. I was running transmit and the other WS-FTP. He gained
speed to 8 megs a second and i gained 5 at top time. (that was not very often).

bij fetch kreeg ik echt geen snelle verbindingen eruit. dat viel me zwaar tegen. De vorige keer had ik captain FTP gebruikt en die doet het ook goed.
WS-FTP is toch de enigste die ik heb gezien met 100 mBit :slight_smile: maar dan ook echt die snelheid qua transfers.