welk geheugen voor eerste generatie Mac mini

Weet iemand toevallig welk geheugen er in zo'n Mac mini kan. Is dat PC2700 (333-MHz) DDR SDRAM of PC3200 DDR400 sdram Is dat idem voor de eerste generatie? Die werden geleverd met 256 Mb, is dat on board? Zo ja, dan neem ik aan dat er één slotje vrij is.

Ik heb dus nooit aandacht gegeven aan die mac mini’s, en nu ik het nodig heb, weet ik het natuurlijk niet.

Volgens mij kan beide snelheden in de mac mini (333 en 400 Mhz). 400 Mhz geheugen zal dan op 333 Mhz gaan werken. Ik zou kiezen voor 400 Mhz geheugen, omdat dit goedkoper is dan 333 Mhz.

De mac mini heeft 1 geheugenbank en geen onboard geheugen: dit betekend dat de standaard 256Mb eruit gehaald moet worden en hier een 512 of 1024 Mb voor terug geplaatst kan worden.

zie de url over de Mac Mini

http://www.apple.com/nl/macmini/specs.html

Die url had ik al gevonden, maar toch nog bedankt. Er stond niet duidelijk ik of er on-board geheugen was, wel dat er één bankje was. vandaar mijn vraag. Bedankt voor de antwoorden.

In de specs geeft Apple PC2700 geheugen aan, maar ze plaatsen zelf PC3200 geheugen. Voor mijn mini heb ik ook gekozen voor PC3200 geheugen.

Tip: Prop er meteen 1 GB in in plaats van 512 MB. Want als je toch eens meer geheugen nodig hebt, dan kun je die 512 MB weer eruit halen en ligt die stof te vangen.

Allemaal bedankt voor de antwoorden. Nu weet ik voldoende, want ik heb op ebay een Mac mini gekocht. 't Is als tweede computer, voor wat email, internet en muziek voor vrouw en kids, dus dat moet niet enorm snel zijn.

Andere vraag (die ik ook elders ga stellen) : heeft er toevallig iemand 512 Mb PC3200 geheugen liggen? 1 latje dus.