Welk internet?

Beste mensen,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil internet aanvragen voor mijn nieuwe huis maar weet niet welke. Ik zie van alles, Tele2, KPN, Wanadoo, Alice.

Maar welke is nou het handigst om te hebben? Ik wil met bijvoorbeeld Torrents downloaden toch graag wel 1MB per seconde kunnen halen en graag een modem met Wi-Fi ingebouwd.

Nu heb ik straks geen vaste lijn omdat ik dat gewoon niet wil. Nu zie ik dat Tele2 dan €25,- per maand kost zonder vaste lijn van KPN. En KPN zelf kost ook €25,- en ze hebben beiden een modem met Wi-Fi. Maar bij KPN staat 3mb en Tele2 20mb.

Ik snap er niks meer van…

Heeft iemand tips? Voor het geval dat het van belang is, het internet is voor de plaats Druten.

Hi, gefeliciteerd met je nieuwe huis :mrgreen:

Probeer het hier, vul je postcode in en dan zie je alles wat er op jou adres beschikbaar is.
http://www.adslvergelijker.nl/adsl/index.php
1MB met torrents komt neer op minimaal 12Mbit. (download-snelheid).
Heb zelf ervaring met Orange (was Wanadoo) 20Mbit werkt prima. Torrents kom ik tot 2MB.
Kijk goed naar de extra kosten, als je geen vaste aansluiting wilt (lijn) dan moet je lijn huur betalen. Dat is meestal €2,95 of €7,95. Dit verschilt ook per aanbieder/regio.

Op de site van KPN staat 3Mb (met kleine b is Mbit) dus dat moet je gedeeld door 8x doet. Als je 1MB (grote B) met Torrents wilt halen moet je 8Mb(bit) internet hebben.

Bij Online heb je voor 25.- 20Mb/s ( dus haal max. 2,5MB/s bij torrents)

Ik hoop dat ut je een beetje snapt.

De Consumentenbond doet regelmatig een onderzoek naar ISP's op snelheid, betrouwbaarheid en vooral klantenservice. Met name op dat laatste vallen een hoop providers dik door de mand.

Ikzelf werk nu al jaren met XS4all (KPN) en betaal daarvoor 55,- p/mnd zonder vaste lijn, VoIP en 20Mbit/1Mbit. Ok, niet goedkoop maar ik heb dan ook nooit geen gedonder en de ene keer dat het ADSL netwerk (deels) plat lag is dat keurig door hen gecompenseerd met een cadeaubon.

Een stabiele en betrouwbare verbinding zijn voor mij nr. 1 prioriteit. Kijk even wat jouw wensen zijn en kies daarmee een provider.

Of [url=http://www.internetten.nl/]deze[/url].

Overgestapt van Planet naar Telfort dat scheelt mij €30,- per maand, bij Planet had ik een snelheid van 6Mb voor €50,- en nu betaald ik maandelijks een bedrag van €20,- ik heb zelf een basic modem genomen omdat ik al een N-router heb. Nooit problemen met Telfort ook nooit gehad met Planet.

Maar over elke provider valt wel wat negatiefs te vinden.

Als je kabel kan nemen. Neem dan UPC FIbre power!

Na me jaren scheel betaald te hebben aan de zogenaamde betere kwaliteit van Xs4all, zit ik nu een jaar of twee veel goedkoper en even probleemloos als bij Xs4all, bij Telfort. Echt, storingen komen bij Telfort niet vaker voor dan bij Xs4all en mijn verbinding bij Telfort is zelf wat sneller. Okay, bij Xs4all krijg je een beveiligingspakket (een (verouderde) (trial)versie van McAffee) cadeau, trage nieuwsgroepen en een gratis helpdesk, die overigens wel uitstekend is, maar vaak ook slecht te bereiken.

Volgens mij is dat verhaal van lijnhuur als je geen vaste lijn wilt, al lang verleden tijd. Ik heb in ieder geval geen vaste lijn en betaal GEEN lijnhuur, dus enkel ca. €30,-/mnd aan Telfort voor internet en bellen. Overigens is bellen naar vaste nationale lijnen gratis.

Tele2 bevalt me prima .... prima snelheden, wireless modem, voldoet ok.

Volgende vraag is of je ook nog wilt bellen en tv kijken, want dan wordt het allemaal nog veel ingewikkelder :wink:

[quote:3c48f935ae="i93Jeffrey"]Op de site van KPN staat 3Mb (met kleine b is Mbit) dus dat moet je gedeeld door 8x doet.[/quote:3c48f935ae]

Nee. Je moet delen door 9,6 (of gemakkelijker maar iets onnauwkeuriger door 10). IP over ATM (wat ADSL is) heeft protocol overhead. Daar raak je die extra 1,6 bits aan kwijt.

[quote:14b099ee24="iJoost"][quote:14b099ee24="i93Jeffrey"]Op de site van KPN staat 3Mb (met kleine b is Mbit) dus dat moet je gedeeld door 8x doet.[/quote:14b099ee24]

Nee. Je moet delen door 9,6 (of gemakkelijker maar iets onnauwkeuriger door 10). IP over ATM (wat ADSL is) heeft protocol overhead. Daar raak je die extra 1,6 bits aan kwijt.[/quote:14b099ee24]

OK, wij zitten bij Ziggo (dus Kabel, en hebben geen verlies)
Abonnement van 10Mb/s en we krijgen 1,5MB dus we zitten er nog boven.

Man... Dan krijgen jullie een heel byte voor elke verzonden zes tweederde bits! Dat is geen verlies, dat is winst. ;-)

ik zeg ook dat we GEEN verlies hebben. We zitten er ook boven weet ik ook wel. In het begin was Ziggo waardeloos maar nu valt het wel mee dus tegen de TS zeg ik neem Ziggo evt. kan je ook Alles-in-1 doen € 49,95 p.m dan heb je down 20Mbit/s / up 3Mbit/s (ook Nieuwsgroepen met een max. 50GB p.m.) Digitale TV (60zenders en per maand 5 verrassingszenders) en gratis bellen naar Ziggo gebruikers.

Of Internet Z2 of Z3

Z2: 29,95 p/m
down 10Mbit/s up 1.5Mbit/s
Z3: 47,95
down 25Mbit/s up 4.0Mbit/s

Goed om te weten Ziggo verhoogt de 20Mbit/s van Alles-in-een per 2010 naar 30Mbit/s
Z2 wordt dan 15/2,5 & Z3 40/5

Ik heb ook Ziggo Alles in 1 plus. Internet stabiel/snel. Idd 49,95 p. maand. Binnekort weer snelheidsverhoging van 10 naar 20Mbit/s.

Bij ADSL ben je, voor zover ik weet, voor de snelheid ook afhankelijk van de afstand tot aan de ‘wijkaansluiting’.
Volgens de testen zou ik via ADSL hier maar tot 4Mb komen, ipv de (vaak beloofde) 8 Mb of 20Mb. Voor mij dus voorlopig nog lang geen ADSL lijn weer.

Zit hier met Telfort, geen problemen whatsoever.

Ik ben zeer tevreden met mijn UPC 25 Mb voor 25 euro... Lekker snel en voor een nette prijs. Ik kan alleen uit je vraag opmaken of kabel een optie voor je is.

Ik heb net deze genomen van Ziggo:

Internet

* downloaden met 50 Mbit/s, uploaden met 5 Mbit/s*
* e-mail: 10 e-mailadressen (250 MB)
* ruimte voor homepage: 250 MB
* nieuwsgroepen: ongelimiteerd</p>

Telfort is kut ... ik heb eerst bij het veel te dure Planet gezeten, en stapte over naar Tiscali (perfect). Nadat Tiscali werd overgenomen door Telfort begonnen de problemen. Na een jaar van gezeur heen en weer (want je wordt echt als kleuter behandeld) toch maar overgestapt op UPC. Dat kwam omdat ik al mijn KPN Digitenne (waardeloos) had ingeruild voor Digitale televisie van UPC, en ik maar besloot een en ander te combineren. Nu heb ik eindeloos gratis bellen, 30 MBit fibrepower, en uitgebreide digitale televisie incl. recorder voor slechts €45 per maand. Al maanden geen last van 'wat dan ook', en alles werkt als de brandweer.

Hier thuis hebben we UPC Fiber Power 30. We hebben ook geen andere keus dan UPC, maar het is een heerlijke snelheid!

Zo zie je maar weer: Kabelinternet heeft toch een behoorlijke sprong gemaakt tov ADSL, snelheid gaat steeds verder omhoog.

Heb ook wel eens getwijfeld over Digitenne, maar blijf het nog steeds zwak vinden. Signaal zwak/vaak storingen, haperingen in beeld (mijn schoonouders hebben het nl.) Wel handig voor op de camping, maar voor thuisgebruik niet denk ik voorlopig.