Welk merk in 160 Gb LaCie D2 ?, helaas niet erg stil ;-(

Weet iemand toevallig wat voor harddisk er in een LaCie D2 160 Gb extern zit ??

Ik had me al een tijdje zitten in te lezen over externe schijven en er waren veel
positieve ervaringen met de LAcie d2’s. Vooral ook omdat deze behoorlijk stil zouden zijn.

Nu heb ik onlangs er maar eentje gekocht, een 160Gb. Maar echt stil kan je hem
helaas niet noemen. Zo’n hoge gierende toon.
Nu heb ik zelf al een grote 120 gb Maxtor in mijn iMacje zitten, maar die
hoor ik helemaal niet, behalve dan bij handelingen van de schijf, maar dit is niet storend.

Nu zijn er op Mailamac ook 200Gb LaCie te koop (aanbieding gemist ;-( Waar ik van
vermoed dat hier een Western Digital schijf in zit. Deze schijnen redelijk stil te zijn.
Zou het spulletje ruilen een optie zijn ??? Of heb ik nu ook al een Western Digital ?

Ik hoor het graag…

Ray

ik heb er ook zoeen en volgens mij zit er een maxtor in. Je moet ff kijken bij properties vd disk als hij gemount is (of bij appeltje-i geloof ik). Ik kan nu zelf niet proberen want lacie-disk staat op mijn werk.

Hmmmm, die van mij (hetzelfde model, zelfde grootte) staat op nog geen 30 centimeter van me vandaan. Hij doet niets als er geen activiteit is op die schijf (gebruik hem alleen als backup en downloadvolume). Hij kraakt soms even maar zoemt nooit.

ik heb hier Lacie Porsche Design 160 gb.. geen pokkeherrie.. alleen als hij aan word gezet eventjes 5 sec.. en dan is het goed.. nog stiller dan mijn Ipod(s) in ieder geval

Ik heb effe gecheckt met de tip.

Het is een WD1600BB, dus toch een Western Digital.
mmmm…, misschien zijn de WD’s toch niet zo stil al ik dacht :wink:

Ik zit er nu zo’n 5 meter vandaan en ik hoor 'm hier nog zoomen.

MacBjorn, staat hij dan wel aan en te stationair draaien of staat hij helemaal
uit? Ik kan hem misschien wel uitzetten als ik hem niet gebruik, maar ik vind het wel handig als
ik er altijd en meteen bij kan. Als hij echt uit staat maakt de mijne ook geen geluid :wink:

en Wauw stiller dan een ipod, dat is wel heel stil. De D2 is wel een open syteem dus met passieve
koeling, dus dat geeft al gauw wat meer lawaai, mischien is de Porsche serie
meer geisoleerd en dus stiller.

Misschien wen ik eraan, ahum…

LaCie stopt er net de harde schijf in die ze op voorraad hebben. De ene keer zal dat een WD zijn, de andere keer een ander merk.

Ik vond mijn externe LaCie HD eerst ook erg veel lawaai maken. Ook zo’n schijf in D2 design. Maar ja, wat wil je met een iBook die bijna geen geluid produceerd.
Ik heb hem ook gehoord in een andere omgeving, normalere omgeving met een PowerMac en andere werkende randapparatuur. En toen viel het geluid van de LaCie schijf in ene helemaal niet meer op.

Die porsche serie van LaCie is dat niet die serie van die mobiele HD’s? Ik heb er hier ook een van SmartDisk, en daar zit een laptopschijfje in zonder koeling. Die produceerd ook zo goed als geen geluid. Die haalt zijn voeding ook uit de FireWire kabel en neem ik met mijn iBook overal mee naar toe.

Asl ik hem op mijn werk zou gebruiken heb je gelijk VisualFreak, maar zoals ik al vertelde heb ik een 120Gig Maxtor die je zo goed als niet hoort. Dus volgens mij hoeft het dus niet zoveel geluid te maken.

Ik had tot een jaartje geleden een lawaaierige Winhoos machine met een 10.000 toeren IBM
erin die ik op een gegeven moment niet meer wilde gebruiken vanwege het waanzinige herrie
die eruit kwam. Heb op een gegeven moment het boeltje in een andere kamer gezet met hele lange kabels eraan zodat ik eindelijk in rust kon computteren.
Was trouwens niet enige reden dat ik deze Winhoos niet meer wilde gebruiken :wink:

Ik vind het nog steeds heerlijk dat mijn iMac met 120 gb schijf zo lekker stil is. Net zoals mijn iBookje overigens. Maar dat is dan nu over.
De meeste gebruikers vinden de LaCie stil, maar ik hoor toch echt zo’n hoge toon, zelfs met tv aan
en dat soort dingen. Ik zal hem maar wat vaker unmounten en dus in slaapstand zetten, ik had alleen ergens gelezen dat dat sneller problemen oplevert…

Maar ja zoals ik al zei, ik denk dat ik er aan zal moeten wennen.
Hij blijft in ieder geval erg mooi om naar te kijken :wink:

Alvast bedankt voor de reacties

Ik heb twee LaCies, een 80 en een 160, beiden fluisterstil, beiden met een Seagate erin die er om bekend staan dat ze ers zachtjes draaien.

Ik heb een firewire Lacie 80 gig en ik zet hem alleen aan als het echt nodig is. Dat ding maakt een lawaai. Er zit een ventilator op die meer geluid maakt dan al mn Macs die ik ooit had bij elkaar.

Wat voor LaCie schijf Gerror? Ik heb ook die oudere gehoord, en die maken inderdaad wel heel erg veel lawaai. Die D2 schijven zijn zowiezo veel stiller dan die oude grote bakken.

Deze. [img:e6151d33af]http://img.epinions.com/images/opti/d5/93/cmhd-Components-All-Lacie_300182_80GB_USB_2_0_External_Hard_Drive_5400rpm.jpg[/img:e6151d33af]

Hij gaat idd al een jaartje of wat mee.
Ik gebruik hem als backup en voor videoprojecten.