Welk merk printer werkt het beste samen met Mac OS X

Ik wil een printer aanschaffen welke ik ga aansluiten op mijn Imac G4 800. Ik wil deze printer gaan gebruiken voor het afdrukken van foto's en verwacht tevens van deze printer minimaal goede kwaliteit foto's (hoeft nou ook weer niet professioneel). Moet wel voorzien zijn van een USB aansluiting (weet niet of een printer met een USB 2 aansluiting werkt op de iMac met een USB 1 aansluiting ?)

Verder wil ik per kleur mijn cartridges gaan wisselen als deze leeg, zo goedkoop mogelijik printen.

Ik heb diversen merken en tests gelezen, maar wil graag wat ervaringen van jullie delen alvorens ik over ga tot aanschaf. Ben redelijk gecharmeerd van Canon, maar weet dus verder niet of dat een aanrader is voor een mac systeem.

Ik fotograveer redelijk veel en wil van de beste plaatjes zo nu en dan een afdruk tot maximaal A4 afdrukken.

Het meeste werk zal ongeveer de afmeting 15x11 cm. hebben.

Groet Jeroen. :?:

Ik denk dat Epson en canon de betere merken zijn. Ik denk dat Epson een betere printkwalitiet heeft dan canon maar dit hangt natuurlijk van het model af. HP zal ik niet voor gaan want de drivers maken je mac heel traag. Je kunt wel andere drivers gebruiken maar dan kun je toch beter niet voor hp gaan als je nu nog kunt kiezen...

Ja, ik zit inderdaad tussen Epson en Canon te twijfelen.

Maakt mij niet zoveel uit wat de printsnelheid is.
Veel belangrijker vindt ik de kwaliteit.
Die Canon S820 en S900 verschillen volgens mij alleen in afdruksnelheid, maar verder niet in afdrukkwaliteit (weet het niet zeker).

Verder twijfel ik ook nog tussen de Epson Stylus Photo 915 en het model 925. Weet niet of deze dezelfde kwaliteit printen (scheelt veel in prijs).

Blijft moeilijk een keuze te maken. Als Epson inderdaad betere afdrukken produceerd van Canon, dan ga ik liever voor een Epson.

Hopelijk zijn er nog mensen met ervaringen m.b.t. tot deze twee merken.
Ik heb nog even voordat de goede lieve Sint hem laat zakken in de schoorsteen…

Gr. Jeroen

ik heb een epson 1270 A3+ Photo printer, al een iets ouder model dus, ook niet de goedkoopste, maar ik kan zeggen dat de kwaliteit 'super' is zeker als je epson papier gebruikt, de photopapieren zijn van kwaliteit beter dan een traditionele afdruk. En de drivers werken prima onder OSX

VG
Helix

Heb hier ook een 1200 Epson photo printer A3+, en nu eindelijk [ook ouder model] de drivers onder OSX... printer is nu sneller geworden in X... :) en de kwaliteit is super.. wel idd. epson papier en cardridges gebruiken.... ook niet soms voor een kladje of proefje ander papier, want deze zuigen je cardridges leeg....

Ook een 1270 ,geweldige printer,alleen het inktgebruik :cry:

Ik heb een 1290, A3+ en ben daar heel blij mee. Wel 1 cartridge voor kleur en 1 voor zwart... M'n buurman heeft een Epson 950 en die ie ook heel cool. Kan ook op (printable) CD's printen.... Bovendien losse cartridges voor elke kleur. De kwaliteit en snelheid zijn verbluffend. Alleen niet echt goedkoop :(

ik heb ook een 1290 en ik vind het juist prettig dat er 1 kleurencartridge in zit en 1 zwarte, je kan ze overal kopen en zijn in verhouding veel goedkoper dan losse kleuren, staat ook in de consumentengids van (ik geloof) 2 maanden geleden.

verder is volgens mij het merk EPSON het best ondersteund door 10.2 (bij 10.1 was dat HP)

een epson c60 lijkt me voor jou een goede keuze en als je toch persee de losse cartridges wil de c70 of de c80…

groeten -.HS-L.-

Het is een Epson Stylus Photo 915 geworden. De eerste resultaten zijn inderdaad verbluffend!

Installatie was een eitje en ging helemaal vanzelf.

Bedankt allen voor de informatie, ik ben zeer in mijn nopjes met deze printer.

Gr. Jeroen.

oe??

ik dacht dat epson voor zowel z’n scanners als printers nog totaal geen OSX drivers beschikbaar had?

Of klopt dit niet?!

ik ben namelijk op zoek naar een deftige budgetscanner. en uiteraard moet die werken onder osx en os9.
Ik dacht dat epson geen mac drivers had.
of is dit toch zo?

bedankt,
BoeSBoeS

nee dat klopt niet, epson printers zijn standaard al ondersteund in jaguar!! en epson heeft gewoon drivers voor hun scanners die ook werken in jaguar...

budgetscanner = epson 1260

groeten HS-L

dus jij beweert dat alles scanners en printers probleemloos werken onder osx?!

hmmm

daar heb ik echt nog nooit iets van gelezen.

welke scansoftware gebruik je dan onder osx voor je epson scanner?!

[url]http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16794&db=mac[/url] gewoon de standaard software van epson. en dan scan ik via de twain driver in photoshop, maar dat kan ook in image capture (ik heb een hekel aan nederlands-talige software, maar ik geloof dat het programma fotolader heet).

Ik heb een 1260 en die werkt sinds 10.2 zonder problemen!
een vriend van mij had onder 10.0 en 10.1 een scanner en hij gebruikte gewoon vuescan en dat werkte ook prima!

en in 10.0 en 10.1 waren HP printers standaard ondersteund en in 10.2 is dat veranderd naar epson. ik heb een 1290 en daar moest ik onder 10.0 en 10.1 een aparte driver voor instaleren en in 10.2 hoeft dat niet meer, en hij werkt gewoon prima, en de scanner doet het ook zonder problemen!

groeten HS-L

Printers, een goeie of een slechte zal je bij Canon,Epson of HP niet zo gauw,aantreffen. Wat minstens net zo belangrijk is is de prijs per afdruk aan inkt. Dat kan nogal eens uitmaken. En die Fu..cartridges zijn duur,soms heel duur. Vandaag zo'n minuscuul kleine cartridge van Canon gekocht.Zo klein dat je je afvraagt of er uberhaupt nog inkt in zit. :twisted: :twisted: Mag ik even afrekenen 38 euro :twisted: :twisted: Nou weet ik waar die fabrikanten rijk van worden :twisted: :evil: