Welk model G4 is het nou?

Volgens de verkoper had hij voor mij dit model: G4/450 AGP-GRAPHICS, IN NIEUWSTAAT! MET 512 MB GEHEUGEN, 40 GB HARDDISK, 16 MB VIDEOKAART,

Ik heb deze nu in huis maar deze heeft 256Mb en 20 + 10 Gb hardeschijf. Bedrog?
Ik had al een echte G4 AGP en dacht een zelfde te kopen, maar een aantal dingen zijn anders:
De modem heeft geen blokje maar een of ander serieel aansluiting. Als ik daar een oude 33k modem op aansluit kan via deze oude modem internetten. De geluid in en uitgangenen staan naast elkaar i.p.v. onder elkaar. En bij systeeminfo geeft hij aan:
Model: PowerMac G3 PCI
processor: PowerMac G4

Wat is dit!!!

sebas

Het zou een G3 kunnen zijn met een G4 processor, in een G4 kast...?

Kijk anders eens, als je de machine openklapt, of je op het moederbord ergens het copyright kunt vinden. Daar staat meestal wel een jaartal bij, dan weet je wanneer het moederbord is ontworpen, en dus ook welke machine het werkelijk is.
Ik weet het niet zeker, maar het zou zelfs kunnen dat daar ook het model bij staat.

Wat zou kunnen m.b.t. het modem, is dat deze is vervangen door een seriële kaart; deze zijn een poos redelijk populair geweest voor mensen die geen Keyspan USB-Serial adapter wilden kopen, maar een echte seriële poort wilden hebben.

Klinkt eerlijk gezegd alsof je ontzettend opgelicht bent.... Gelijk mee terug gaan zou ik zeggen!!!! Of heb je 'm van een particulier gekocht?

Succes!

ik vermoed dat het er een van de eerste serie G4's is de "Yikes" serie itt "Sawtooth" gezien de positionering van de uitgangen. zien mactracker http://www.mactracker.ca/ Misschien dar daarom de system ID nog G3 vermeld??

Verder zou de grafische kaart in deze serie een PCI-kaart moeten zijn .

Volgens mij is het inderdaad een pci kaart.

Op een sticker achterop de g4 staat trouwens:
400mHz/1 mb cache/cd-rom/64 mb sdram/10 Gb HD/56k mdm

Ik heb hem van een berdijf gekocht
www.mac4life.nl
in Wirdum

Betekend die serial dat er nu geen modem meer in zit?

In ieder geval hebben ze je dus NIET geleverd wat je bestelt had.

[quote:ad597352b3="ElectricCat"]In ieder geval hebben ze je dus NIET geleverd wat je bestelt had.[/quote:ad597352b3] Inderdaad! Voor mij zou dat al meer dan genoeg reden zijn om ermee terug te gaan!!!

Tip voor de volgende keer: controleer dit soort dingen bij aankoop IN de winkel!

[quote:c68e02cafa="zebaz"]Volgens mij is het inderdaad een pci kaart.

Op een sticker achterop de g4 staat trouwens:
400mHz/1 mb cache/cd-rom/64 mb sdram/10 Gb HD/56k mdm

Ik heb hem van een berdijf gekocht
www.mac4life.nl
in Wirdum

Betekend die serial dat er nu geen modem meer in zit?[/quote:c68e02cafa]
Als er een serial plug op de plek van het modemstekkertje zit, heb je denk ik een Gport er in zitten. Dat gaat ten koste van je modem, maar dan heb je er wel weer een ouderwetse printerpoort bij. Was destijds de enige manier om MIDI apparatuur en oude serial printers aan te sluiten.

De eerste G4’s waren voorzien van het G3 moederbord en een G4 processor. Pas de tweede generatie had een snelle bus en een nieuw AGP moederbord.

Even off-topic:

Wat een vreselijk lelijke site zeg!
Dat die mensen Mac’s verkopen! De hele site is opgebouwd uit Windows-elementen.

Dit zijn in ieder geval de verschillende systeemkasten, wellicht heb je er iets aan... misschien ook niet...

[img:e468edca2a]http://www0.info.apple.com/images/kbase/58418/58418_2.jpg[/img:e468edca2a]

OT [quote:3f666a054d="KarelWillem"]Even off-topic:

Wat een vreselijk lelijke site zeg!
Dat die mensen Mac’s verkopen! De hele site is opgebouwd uit Windows-elementen.[/quote:3f666a054d]

Het is een site die door een Australisch software pakket wordt gemaakt, als ik me niet vergis heet het shopfactory.
En het draait inderdaad alleen op windows, al heeft dat niets met het design te maken.

Ik heb de coputer niet kunnen inzien. Het was helemaal in Groningen.

Ik heb de eigenaar van het bedrijf opgebeld en die vertelde dat hij er nauwlijks naar gekeken had toen hij hem binnen kreeg. Ging er van uit dat wat hem verteld was ook klopte. Maar we hebben een oplossing getroffen. Hij levert de extra 256 Mb en een grotere HD. Tevens zorgt hij voor een seriele modem 56k zodat ik toch nog kan internetten.

Nu maar afwachten of het binnen komt.

Ik had trouwens nog een laserwriter staan en die geprobeerd er op te zetten maar dat lukt me zo niet.
Iemand enig idee?