Welk OSX alternatief voor Outlook Exchange (OS9)?

Wat is er voor een alternatief onder OSX voor Outlook Exchange (OS9//Windows XP) in een lokaal netwerk? Met Entourage kan het volgens mij niet zonder dat je de mail van je collega's in beeld krijgt en dat willen we niet!

Entourage werkt prima, het enigste wat niet goed werkt in Entourage op MacOsX is de takenlijst.

Enigste?? Fout!

Ook adressenboek en agenda worden niet gedeeld. Dus het wachten is op een goede alternatief. Dus ik ben ook zeer benieuwd.

Ik werk gewoon met "Mail" dat werkt prima en alle functies werken heel goed met os X.

[quote:e8a664390e="MacThijn"]Ik werk gewoon met "Mail" dat werkt prima en alle functies werken heel goed met os X.[/quote:e8a664390e]

Welke funtie gebruik jij dan allemaal
want volgens mij kan je nu alleen maar mailen en niet gebruik maken van je adresboek en agenda en dat is juist het gene waar het allemaal omgaat!!!

Want een exchange server kan je ook normaal benaderen als pop maar dan heb je nog steeds de agenda en adresboek niet.

Ik wacht ook op een goede oplossing van Microsoft. (want je ziet het als ze het niet kunnen kopieren kunnen ze het ook niet zelf maken)

Ik zit al maanden te wachten op een goede mailbrowser als Outlook 2001 (OS9) voor OSX. Maar goed, met andere woorden, Mike, een goede alternatief is er momenteel niet. :(

Tja als je mail gebruikt moet je ook adresbook van apple gebruiken natuurlijk die werken samen namenlijk en ical werkt ook goed samen met mail...

Weet ik (...en de anderen). Thuis gebruik ik dat ook. Ideaal!

Maar… dit werkt weer niet met exchange-server en dat is waar ditmaal om draait, MacThijn.
Ik heb met iCal geprobeerd om exchange te bereiken, maar nee. iCal ondersteunt nog geen exchange.

Ik heb laatst Entourage van Office 2004 in een WIndows NT domein gebruikt en alles werkte, inclusief adresboek en agenda. Het heeft veel betere Exchange ondersteuning dan Mail.app (helaaas); het werkt zelfs wanneer IMAP niet draait op de Exchange server en dan houdt het voor Mail.app al weer op.

Colpolyp, kun je mij dan uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen met adressenboek en agenda?

Eigenlijk zou je dan hier verder moeten gaan als antwoord op mijn vraag.

okee mijn antwoord staat daar. inm dit topic gaan we verder met

“welk alternatief voor Outlook OS9 onder OSX?”

Entourage Calendar is in theorie compatible met Exchange maar in de praktijk blijkt het andere koek, configuratie moet met outlook 2001 onder OS9 maar dan werkt het nog niet goed. :cry:

Om I-Cal en Adressbook te synchroniseren zijn tools van derden nodig.

Kijk bij
http://www.snerdware.com

Overigens is Mail.app alleen compatible met Exchange onder Windows 2000 + hoger.