Welk progje maakt van mijn foto's mooie thumbnailspagina's

Tja, zoals de titel eigenlijk:-)

Ik wil mijn plaatjes ordenen en weet dat er een progje bestond dat mooie TN maakte en die dan gelijk maakte tot een HTMLpagina.
Je kon er de TN aanpassen en ik vond het ideaal!
Je brandt dan een vdtje met foto’s en gelijk die HTMLpagina zodat iedereen makkelijk kon zoeken.
Je hebt MuchoTumbs maar ik vind dat programma niet lekker lopen.

Wie weet er iets beters?

Wat dacht je van iPhoto, of Photoshop? Die kunnen het ook :)

[quote:cbe9f87b8d="joram"]Wat dacht je van iPhoto, of Photoshop? Die kunnen het ook :)[/quote:cbe9f87b8d]

iPhoto?? Hoe dan? Je kunt alleen .mac maken toch?
En PS is natuurlijk een heel duur progje;-)
PS elements ook? Nou, nieuwe vraag: Hoe dan:-)

Galerie http://www.myriad-online.com/en/products/galerie.htm

In iPhoto kun je exporteren naar webpagina's. Althans dat kon. Ik kan het nu niet verifieren, want ik zit op m'n werk op een windows-bakkie te werken.

Galerie Rulezzz

Héél simpel: Elements zal het denk ik ook zo hebben.

[img:a08cf5857d]http://home.wanadoo.nl/joramoudenaarde/Photogallery.jpg[/img:a08cf5857d]
Als je daarop klikt, dan spreekt de rest voor zich.

Ik begreep van iPhoto dat je tijdens het “photogallery” maken, ook kon kiezen
om het te exporteren naar je HD. Dan is het alleen nog maar een kwestie
van naar je eigen webruimte uploaden, en klaar is klara :smiley:

Mvg,
Joram

Jongens, bedankt voor de info! ik zat net naar hetzelde te zoeken.

Speciaal voor jou zal ik even uit de onvolprezen Help van iPhoto (versie 4) citeren:

[i:0d1b9a1f04][b:0d1b9a1f04]Foto’s voorbereiden voor weergave op het internet[/b:0d1b9a1f04]
U kunt een reeks foto’s bewaren als een webpagina zodat u deze met een browser kunt weergeven. U kunt het formaat van de foto’s opgeven en instellen hoeveel foto’s u wilt weergeven. Bovendien kunt u een achtergrondkleur of een achtergrondafbeelding aan de webpagina toevoegen.

Om een webpagina te maken, gaat u als volgt te werk:

1. Selecteer de albums of de reeks foto’s die u op de webpagina wilt plaatsen.
  2. Kies ‘Archief’ > ‘Exporteer’.
  3. Klik op de knop ‘Webpagina’ boven in het venster ‘Foto’s exporteren’.
  4. Stel de gewenste opties in.
    Pagina: Typ een titel voor de webpagina en geef het aantal kolommen en rijen per pagina op. Als u een achtergrondkleur wilt toevoegen, selecteert u de optie ‘Kleur’ en klikt u op het vak ernaast om de kleur te wijzigen. Als u een achtergrondafbeelding wilt toevoegen, selecteert u de optie ‘Afbeelding’. Vervolgens klikt u op de knop ‘Stel in’ om een afbeelding te selecteren. Als u de tekstkleur wilt wijzigen, klikt u op de knop ‘Tekstkleur’.
    Miniatuur: Geef de maximumgrootte in pixels op voor de miniaturen. Schakel de aankruisvakken ‘Toon titel’ of ‘Toon opmerking’ in als u wilt dat er titels of opmerkingen bij de miniaturen worden weergeven.
    Afbeelding: Geef de maximumgrootte in pixels op voor de foto’s. Schakel de aankruisvakken ‘Toon titel’ of ‘Toon opmerking’ in als u wilt dat er titels of opmerkingen op de webpagina worden weergegeven.
  5. Klik op ‘Exporteer’.
  6. Geef de locatie op waar u de webpagina wilt bewaren en klik op ‘OK’.

Als u een voorbeeld van de webpagina wilt bekijken voordat u deze op een webserver publiceert, opent u de pagina in een browserprogramma.[/i:0d1b9a1f04]

Jalbum ('t is gratis en je kunt er veel meer mee dan Photoshop/iPhoto):

http://jalbum.net/

[quote:04d212db0c="Brak Mak Morn"]Jalbum ('t is gratis en je kunt er veel meer mee dan Photoshop/iPhoto):[/quote:04d212db0c] Een gratis programma dat meer kan dan Photoshop? Adobe aka Macromedia moet gaan uitkijken... *grin*

[quote:af79d3c46c="Sybke"][quote:af79d3c46c="Brak Mak Morn"]Jalbum ('t is gratis en je kunt er veel meer mee dan Photoshop/iPhoto):[/quote:af79d3c46c] Een gratis programma dat meer kan dan Photoshop? Adobe aka Macromedia moet gaan uitkijken... *grin*[/quote:af79d3c46c]

Alleen op het gebied van foto’s naar webpagina’s mischien.
Natuurlijk niet op het gebied waar photoshop voor is bedoeld.

...maar natuurlijk!

(Sorry Sybke, da’k je valse hoop heb gegeven! :smiley: )

Goeie tips allemaal mensen.

Bedankt allen. Ik ga gelijk aan de slag:-)