welk programma voor een typografisch logo ??

Dag allemaal, Ben bezig om verschillende logo's te ontwerpen, maar wil nu een logo maken wat alleen maar uit verschillende typografie stijlen bestaat. Ik weet dat je logo's e.d het beste in illustrator kunt maken om hem dan als .eps te bewaren.

Maar wat nou als dat logo helemaal bestaat uit typografie ?? Dan gebruik ik liever indesign of quark omdat ik bij deze programma’s lekker met de letters kan ’ spelen’.
Maar in quark kan ik het nauurlijk niet als eps bewaren. En in illustrator ken ik de typografische moegelijkheden niet…

dus hebben jullie nog tips ? ?

Welke speciale tools bestaan er dan in Quark mbt typografie ? Je kan een woord of een letter in illustrator in outlines zetten (hij maakt er een pad van) en zo met de letter of woord gaan spelen.

Om een logo te maken: gewoon Illustrator of Freehand gebruiken. Wat betreft typografie zijn die minstens net zo rijk voorzien, ook afspatieren per letter etc. InDesign en Quark zijn voor pagina-opmaak. Om de logo's, afbeeldingen en teksten in pagina's, al dan niet voorzien van stramienen) op te maken.

Inderdaad gewoon illustrator gebruiken. Wil je toch in QuarkXPress werken, dan kun je het wel bewaren als EPS! De XPress-EPS (met ander icoontje) kun je gewoon openen in Illustrator.

verdikkeme :x over het hoofd gezien! je kan het inderdaad als eps bewaren in quark.

Zal toch nog even verder kijken naar de mogelijkheden van illustrator ben helaas niet zo thuis in dit programma dus vandaar.

ga wel even met illustrator ’ spelen’ :stuck_out_tongue: 8)

Typografische kunsten? met Illustrator kun je inderdaad net zo veel af en aanspatieren en al die gein als in Indesign. Kijk maar bij Windows -> Type.

RamOn heeft inmiddels alles in Quark gedaan en is een nieuw draadje begonnen! :x :wink:

logo's maken in [b:853f6e8837]Xpress[/b:853f6e8837] (sorry hoor, maar het heet toch echt Xpress ipv Quark, anders zou je Photoshop en Illustrator Adobe moeten noemen.. ;) ) is onbegonnen werk, je hebt bijna geen vrijheid in het afzonderlijk bewerken en aanpassen van letters, terwijl je werkelijk alles kan in Illustrator of InDesign..

.... en bovendien is Illustrator uitermate geschikt om outlines te maken van een font zodat alle letterinformatie wegvalt en je dus nooit problemen hebt met fonts. Gebruik de software liever waar ze voor is gemaakt: Illustrator voor logo's en andere vectorgeorienteerde beelden, Photoshop voor beeldbewerking van pixelbeelden en Quark X-Press of Indesign om de boel te layouten. Frietjes bakken doe je ook niet in een tosti-ijzer :wink:

Off-topic;

Marloez: Officieel is het zelfs QuarkXPress.
Maar omdat XPress lang het enige product was (ze hebben ook nog het te snel vergeten pakket QuarkXPosure gemaakt) maakt het toch niet zoveel uit? Quark = XPress