Welk programma voor RAW bestanden

Ik heb een nieuwe Panasonic GX8 camera heb daar in RAW een aantal opnames mee gemaakt .

Wil deze nu eens gaan proberen te bewerken .

Als ik in de Apple Store kijk zie ik div programma’s die met RAW overweg kunnen , ik zoek een niet al te gecompliceerd programma om eens mee te beginnen , met welke hebben jullie goede ervaringen ?

Thx

Ik gebruik zelf Lightroom. Dit is meer een programma om je fotobibliotheek te beheren maar je kan er ook foto’s mee bewerken. Ik doe dit zelf ook met raw bestanden en alles wat ik wil doen kan in Lightroom.
Verder is er nog Photoshop maar dat is een erg uitgebreid programma.
Maar het kan ook met de Foto’s app: http://www.onemorething.nl/2015/04/fotos-app-os-x-10-vragen-en-antwoorden/

Alison

Gewoon Apple’s Foto’s gebruiken. Kan ook met raw overweg.

Ok thx ,

Ik werk nog met OS X 10.9.5 omdat ik oa Aperture regelmatig gebruik kan ik deze bij een eventuele up date wel gewoon blijven gebruiken (blijft een prettig programma ), kan je bij die Apple foto app alles gewoon op je externe HDD laten/zetten , wil liever niet met ICloud werken .

Ik gebruik nog steeds de laatste versie van Aperture voor bewerken CR2 files, RAW van Canon. Bevalt me nog steeds goed. Werkt met lastste update van MacIOS ook prima.