Hallo allen,
Voor het aanpassen van het formaat van een plaatje/foto naar slechts 100 bij 100 pixels zou ik graag willen weten welk programma die standaard in OSX Panther zit hier het meest geschikt voor is?
Dank bij voorbaat.
Semble
Hallo allen,
Voor het aanpassen van het formaat van een plaatje/foto naar slechts 100 bij 100 pixels zou ik graag willen weten welk programma die standaard in OSX Panther zit hier het meest geschikt voor is?
Dank bij voorbaat.
Semble
Het zit niet standaard in Panther maar wordt wel meegeleverd met Macs: iPhoto -> Share -> Export.
Maar als je vaker dit soort dingen moet doen doe je jezelf een grote lol door een ander programma te downloaden of aan te schaffen.
ik zou eens kijken naar [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19978]freephotoconverter[/url] dat door de forumleden raggers gemaakt is. verder heb je applescript en in de terminal kan je als je handig bent dit ook doen, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
daan.
Inderdaad, in de terminal kan het ook met ImageMagick. Bijvoorbeeld zo:
[code:1:2c92f33078]convert -resize 100x100 oorspronkelijkeplaatje.jpg kleinerplaatje.jpg[/code:1:2c92f33078]
Ok dank mannen.
Ik heb het met freephotoconverter kunnen doen.
Nogmaals dank!