Welk tekenprogramma?

Ik ben op zoek naar een simpel maar goed tekenprogramma voor osX. Zodat ik met mijn tekenpallet (graphire 2) kan tekenen op de mac. Ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven namelijk want het is puur een hobby.

Iemand een goed advies?

Zoiets als painter 7 ?

Ik heb Painter 4 nog ergens liggen in de bekende verfbus ipv een (kartonnen) doos, maar is voor Classic. Misschien dat je deze nog tegen relatief weinig kosten kunt upgraden :idea:

Groet…

idd iets als painter 7. Alleen heb geen zin om veel geld neer te leggen. ( liefst helemaal niks) maar moet wel onder osx draaien.

ok, dan zal ik je twee links geven..

serialbox &
carracho

carracho downloaden, dan painter 7 op een server zoeken, downloaden
en via serialbox het serienummer zoeken…

HS-L

[quote:1ed8fa5a80="HS-L"]ok, dan zal ik je twee links geven..

serialbox &
carracho

carracho downloaden, dan painter 7 op een server zoeken, downloaden
en via serialbox het serienummer zoeken…
HS-L[/quote:1ed8fa5a80]
Volgens mij is dit niet helemaal de bedoeling!
Je stimuleert zo het gebruik van illegale software wel heel erg he?

In het shareware circuit is voldoende te krijgen dat zeker zal voldoen, dus om nu direct illegaal softwarepakketten te gaan downloaden, lijkt mij niet echt handig…

:evil:

ja, maar om nou 900 euro uit tegeven voor je hobby...

illegale software, ben ik geen voorstander van op het moment dat je het commercieel gebruikt, maar als je er geen geld mee verdiend dan zie ik het probleem niet!!

ik ben zelf student op een kunstacademie, en zal later zeker gaan betalen voor grafische paketten, maar ik kan het me nu niet veroorloven…, en ik moet er toch mee leren werken…
en adobe, e.a zullen daar niet zo moeilijk over doen, aangezien ik in de toekomst een goede klant zal worden… en waarschijnlijk hebben ze ook wel begrip voor hobbyisten die het illegaal gebruiken, daar zouden ze anders toch weinig aan verdienen omdat een hobbieist het toch nooit zou kopen…

-.HS-L.-

illegale software, een vergelijking. "wanneer ik uit de boekhandel een boek jat voor mijn eigen plezier ben ik geen dief, wanneer ik er geld aan wil verdienen ben ik het wel". kom zeg. wat een kromme redenering hanteren jullie eigenlijk? :evil:

een boek kost maximaal 100 euro, en een programma 900, en als ik studeer, kan ik niet 9000 euro ophoesten om een aantal programma's onder de knie te krijgen. en 10 boeken is nog te behappen, en die zijn ook te huur, en software is niet te huur... ik zou het graag kopen, maar ik heb er geen geld voor, en ik wil het wel leren gebruiken.. ...Adobe nederland moedigt het bij ons op de academie zelfs aan dat de studenten het van school kopieren en ermee leren werken, want dan weten ze tenminste zeker dat een groot gedeelte van de studenten later klant van hun wordt..

-.HS-L.-

illegaal software gebruiken is niet goed. Ik snap jullie echter allebei en ben het volkomen met HS-L eens. Alleen is dit geen warez site en dat willen we ook zo houden. Dus daarom vraag ik ook om advies en niet om links. Als ik illegale software wil weet ik het wel te vinden :). Alleen wil ik mijn computer zo clean mogelijk houden.

Even iets anders: De software-boeren zoals adobe en macromedia verdienen 99% van hun omzet aan bedrijfen deze worden namelijk geregeld gecontroleerd en moeten licensies hebben en voor de bedrijfen is het ook te betalen daar zijn die pakketen ook voor. Voor hobby-isten als wij hebben ze PSelements en dergelijke maar daar zijn veel mensen niet tevreden mee en downloaden ze het programma maar.

Allemaal Off Topic, maar goed: Het lijkt me een illusie om van studenten te eisen dat ze met legale versies werken. De Hoge Scholen werken vaak al niet eens met legale software. Een student kan 1 versie niet eens betalen, laat staan alle updates of de verschillende programma's per module van ± 10 weken. Zelfs het best willende bedrijf zou geen volledige software paketten kopen als het voor ± 10 weken gebruik is.

Ik heb dit ooit eens in een van de forums geopperd, maar ik zou graag gezien het kostenplaatje en de moeilijksheidsgraad van sommige softwarepaketten eens willen zien dat je de effectieve demotijd zou kunnen verlengen, want 30 dagen aaneengesloten is voor sommige pakketten dus véél te kort.

Want er wordt op vandaag zoveel nieuwe (ontwikkel)software aangeboden en toezeggingen gedaan dat je door de bomen het bos niet meer ziet, zodat ik graag vooraf degelijk zou willen testen wat zoal mogelijk is, want het zijn maar al te vaak de details (meerwaarde) waar 'n klant of opdrachtgever je op afrekend.
En als je dit overkomt dan is het leed (lees voor eigen rekening) niet te overzien enz. enz.

Groet…