Ik heb nu filmpjes gemaakt met mijn digitale camera en in totaal is dat ongeveer 350 mb dit wil ik zo klein mogelijk maken hoe doe ik dit ik heb VideoImpression 1.6 en daar kan ik uit een heleboel formaten kiezen namelijk: 3g, avi, bmp, divx avi, dv stream, FLC, hinted movie, mpeg-4, image sequence, quicktime movie en quicktime media link. Welke hiervan comprimeerd de avi filmpjes het best?
divx
Divx is eigenlijk een formaat op basis van de eerste specificaties van mpeg 4. Vaak zit divx ingesloten in een avi-container (windows media player). Er bestaan heel veel smaken/varianten van. Mpeg 4 is de iso standaard en dus te prefereren boven divx. Mpeg-4 moet ook gewoon af te spelen zijn op de nieuwe generatie dvd-spelers die met dvix-playback zijn uitgerust. Mpeg-4 is so wie so af te spelen door Quicktime en Windows Media Player. Divx is dit niet altijd. Afmetingen zijn gelijk omdat beide de uiterst efficiente mpeg4-code gebruiken (veel beter resultaat dan mpeg-2). Wil je echt dat iedereen het kan afspelen dan heeft mpeg-2 nog steeds de voorkeur. Dit is ook direct als normale dvd-video te branden zonder extra conversie. Succes
Martini
vraag is vooral waarvoor je het wilt gebruiken denk ik. Als het op een website moet komen, dan moet je iets gebruiken dat door computers goed begrepen wordt en dat zal dan denk ik toch mpeg4 zijn.
Als het op een dvd moet komen, dan zou ik juist zo min mogelijk compressie gebruiken. Je verliest dan veel te veel beeld kwaliteit.
Het moet op een site komen dus mpeg-4?