welk & waar geheugen iMac G4

Ik heb een iMac G4 800 met 256 mb en wil het geheugen uitbreiden. (Lees: ik vind 'm traag met meerdere apps open) Hoeveel is wenselijk? 256? of toch 512? En waar kan ik dat het beste aanschaffen? Iemand ervaringen?

Dank!

Ik heb mijn iMac 800 mhz uitgebreid met 256 tot 512 Mb en dat is ruim voldoende volgens mij. Ik gebruik dagelijks Photoshop/InDesign/XPress en dat het liefst tegelijkertijd met Mail/Safari en iTunes.

Dus 512 lijkt me in de meeste gevallen wel genoeg.
Ik heb mijn geheugen soms op de klokhuisdagen gekocht, maar de laatste keer via tweedehandsmac.nl (!).

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit.
Ga gewoon voor het goedkoopste geheugen!

Ik haal het altijd uit Amerika. Lekker goedkoop en binnen drie dagen op de mat. [url]www.ramseeker.com[/url]

Gezien de prijzen van geheugen tegenwoordig zou ik er meteen 512MB bijprikken. Als je maar 256 erbij zet, dan kun je die weer bij het oud vuil gooien als je later toch nog meer geheugen wil (bijv. met OSX 10.3). Kijk eens bij [url=http://www.macstuff.nl/systemen/iMacG4_flat_panel.html]macStuff[/url].

[quote:d11ef706e9="lucasraggers"]Ik haal het altijd uit Amerika. Lekker goedkoop en binnen drie dagen op de mat. [url]www.ramseeker.com[/url][/quote:d11ef706e9]

Bij welke online store koop je het dan?
De prijzen van geheugen in Amerika zijn wel stukken lager als hier (en zeker nu met de dollar-euro koers)!!

[quote:d8579fb20d="TheBT"][quote:d8579fb20d="lucasraggers"]Ik haal het altijd uit Amerika. Lekker goedkoop en binnen drie dagen op de mat. [url]www.ramseeker.com[/url][/quote:d8579fb20d]

Bij welke online store koop je het dan?
De prijzen van geheugen in Amerika zijn wel stukken lager als hier (en zeker nu met de dollar-euro koers)!![/quote:d8579fb20d]

Ik heb bij ‘oempcworld’ gekocht geloof ik, omdat zij ook internationaal verzenden. Maar dat doen anderen ook wel denk ik.

Even ter vergelijking!!! Prijsverschil voor 512 MB in G4 iMac :roll:

Prijs voor 512 MB in de VS (bij bvb 4 All Memory) 79,95 US$, daar komt dan nog een goede 20 US$ portkosten bij (wat redelijk veel is), totaal is dus rond de 100 US$.
Maar met de goede euro-dollar koers komt dit maar op ongeveer 85 euro!

Nu, ik ben gisteren in een Apple winkel de prijs gaan vragen voor hetzelfde type geheugen en dat was iets meer dan 200 euro!

Toch een serieus verschil vind ik :stuck_out_tongue:

Ik ga dus voortaan mijn geheugen in de VS bestellen… :wink:

tja, wordt dus de US... scheelt idd veel.

[quote:533e13cfc7="TheBT"]Prijs voor 512 MB in de VS (bij bvb 4 All Memory) 79,95 US$, daar komt dan nog een goede 20 US$ portkosten bij (wat redelijk veel is), totaal is dus rond de 100 US$. Maar met de goede euro-dollar koers komt dit maar op ongeveer 85 euro!

Nu, ik ben gisteren in een Apple winkel de prijs gaan vragen voor hetzelfde type geheugen en dat was iets meer dan 200 euro![/quote:533e13cfc7]

Ik weet niet in welke Apple winkel jij bent wezen kijken, maar bij MacStuff betaal je voor 512MB iets meer dan €115…

De prijzen verschillen heel erg, de prijzen van apple.nl van 512MB liggen rond de 260 euro, terwijl ik bij mailamac voor 99 euro 512 MB had... er zal ook wel een kwaliteitsverschil zijn, maar ik ben maar een simpele thuisgebruiker... :)

Ik ben het helemaal met Stof eens. Koop meteen 512 Mb erbij, want dat is het maximale wat in dat ene vrije slot past. Heb ik zelf ook gedaan bij mijn iMac en iBook. En geloof me, onder OS X wordt het vrolijk gebruikt. Installeer maar eens [url=http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/]MenuMeters[/url], dan zie je wat ik bedoel.

[quote:31c6367962="KarelWillem"] ..................................................... Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Ga gewoon voor het goedkoopste geheugen![/quote:31c6367962]

Het goedkoopste geheugen is PC geheugen met dezelfde specificaties als voor de Mac.Maar niet alles werkt.En soms werkt het ene merk niet goed in combinatie met het ander(zelfs tussen 2x "officiel"Mac geheugen)!!
Als je zoekt in de archieven van het forum kom je een hoop info tegen,dat scheelt wellicht tientallen euro’s en een hoop ergernis als het straks niet goed werkt.

Juistem... dan toch maar een NL winkel ivm garantie enzo. Funprice aka geheugen.com heeft voorzover ik kan zien de laagste prijs in NL (109 euro voor 512 mb) Was trouwens ook benieuwd naar recente ervaringen - waarvoor dank.