Welk (Wacom)tablet gebruiken jullie voor grafische pakketten

Welke Wacom-tablet gebruiken jullie Graphire3 of Intuis2. En welke grootte A5 of A4, (A3 kan ik niet betalen) Ik wil eens flink aan de slag met Painter, Photoshop en andere grafische pakketten en heb alleen maar zo'n kleintje en dat werkt niet zoals het hoort. Dan werk ik liever op papier met pen en verf.

ik heb net een intuos 2 gekocht om het zelfde te toen, maar dan nog in jaguar. mijn keuze is gevallen op een a5, omdat die binnen mijn budget viel en ik de functie toetsen die het heeft wel handig vond.

daan.

Ik heb een Intuos A4 Platinum edition. Zou nu niet meer zonder willen. Alles is perfect op maat in te stellen, en verkrampte polsen behoren tot het verleden. Werkt prima samen met de Creative Suite. Trouwens: ik heb hem gekocht bij Adata. Duurt wel even voor ze leveren, maar scheelt zeker 15% met de reguliere winkels.

Intuos2 A4 (geen Platinum, is wel mooier maar duurder en levert geen extra functionaliteit op). Heb thuis zo'n A5je, is meer tegen de rsi en om een scrolmuis te hebben. A4 is echt geweldig! Had eerst een A3 maar die vind ik te groot (kreeg r het heen-en-weer van). Werken met 4 man in de studio allemaal op de A4, allemaal blij. De muizen zitten in de klem...

Heb een Intuos II A5 Platinum. Had eerst een paarse maar toen ik een nieuwe MAc kocht heb ik er gelijk maar een tablet bij gekocht wat er kwa kleur niet zo mee botste.

De Intuos II heeft een fijne dikke pen met stroeve handgrip, waardoor je niet zo hoeft te knijpen als met de dunne gladde pen van de goedkopere modelletjes.
Maar anderen vinden juist een dun pennetje fijner.

Ben je eenmaal gewend (paar dagen) dan wil je nooit meer een muis !

Nu de intuos 2 A5, hiervoor de graphire A5, allebei prima dingetjes.

Wat EagerB0bNerd zegt is helemaal waar, er zit een betere pen bij de Intuos, maar beide tabletjes werken even goed en de graphite neemt wat minder ruimte in op je bureau. de functietoetsen op de Intuos gebruik ik persoonlijk nooit.

Wacom A3 maar werk met twee monitoren (photoshop) Maar heb ook een tijdje gewerkt (en soms nog) met een wacom A5 en die werkt ook goed hoor. Zelfs met twee monitoren. De A3 heb ik IN de tafel gebouwd en ligt dus helemaal vlak zodat mn toetsenbord er half overheen kan liggen want ik werk veel met sneltoetsen.

Ik heb eventueel nog wel die A5 te koop maar dat is hier niet echt de site voor (excusses)

Frits

Bedankt voor de vele reacties, ik denk dat ik voor de Intuis2 A4 ga. (en nu het geld zoeken) :wink:

Ik heb nog een oude Wacom UD 1212-R op A4 oversized formaat liggen. Werkt sinds kort ook onder OS X nadat iemand daarvoor een patch heeft geschreven, maar het is niet een die officieel onder OS X wordt ondersteund. Heb je interesse, stuur een PB.

(Zie ook het artikel dat ik erover heb geschreven: Nieuw leven voor oude Wacom tekentabletten)

Intuos II, een a5 en een A4, eens je een tablet gebruikt zal je minder en minder een muis gaan gebruiken. Ik gebruik amper of nooit nog een muis.

[quote:01082b9fbb="fritsdebeer.com"]Wacom A3 maar werk met twee monitoren (photoshop) Maar heb ook een tijdje gewerkt (en soms nog) met een wacom A5 en die werkt ook goed hoor. Zelfs met twee monitoren. De A3 heb ik IN de tafel gebouwd en ligt dus helemaal vlak zodat mn toetsenbord er half overheen kan liggen want ik werk veel met sneltoetsen.

Ik heb eventueel nog wel die A5 te koop maar dat is hier niet echt de site voor (excusses)

Frits[/quote:01082b9fbb]

Briljant! :smiley: Ik heb een Wacom Intuos A3, die is aan de dikke kant. Echter als ik hem in mijn bureau vrees, dan istie vlak af! Ik werk ook veel met sneltoetsies, dus dan kan ik beter bij mijn toetsenbord.

Mag ik vragen wat voor een (hoe dik) bureau je hebt?

thuis: Wacom graphire III a6. Heeft jammer genoeg een storing waardoor ik deze nauwelijks gebruik.

werk:
Wacom Intuos A4
Een verademing!!! Heeft de juiste grootte en is de 400 euro dubbel en dwars waard. vergeet die muis, je wil niet meer zonder.
De Wacom voorziet in al je behoeften van zowel het werken in de finder en het systeem (slepen van mappen etc) tot het werken in grafiche programma’s.
het tablet is zeer goed in te stellen. Vanaf nu zijn al je penselen in Photoshop drukgevoelig. Het is even pielen om je juiste setting te krijgen, maar dan vlieg je met dat ding.
Bovendien is het comfort tussen de graphires en de Intuos zeer goed merkbaar. De graphires hebben een harde, gladde top terwijl de Intous-serie net iets meer grip heeft.

Ik zou echt gaan voor een A4 intuos. Hoeft trouwens geen platinum te zijn.

Intuos 1 A5 Serial :x Ik wil dus zo snel mogelijk een Intuos 2 USB :P Maar ja er staan nog een hoop andere dingen op mijn verlanglijstje :?

Geen. Ik vind het uitgesproken ellendige dingen. Een tijdje gewerkt met een Graphire die voor een RSI-collega was aangeschaft, maar die heb ik uiteindelijk weggegeven. Vreselijk ding. Als ik ergens kramp van kreeg. Mijn lieveling is nog steeds de kensington turbomouse, ja, een trackball.

Ik heb op mijn stage ook een poos met een wacom tablet gewerkt, volgens mij was het een Volito. In het begin vond ik de pen heel fijn, om maar van die muis af te zijn. Maar hoe meer werk, hoe meer kramp in mijn pols, doortrekkend naar de elleboog.. Nee, voor de verandering is het lekker maar ik denk dat je, als je langdurig met het pennetje werkt, ook RSI kweekt.. :x

Het kan zijn dat jullie dat niet meer herinneren maar van een tijdje schrijven met een balpen krijg je ook kramp. Met tekenen herinner ik me dat niet, omdat je niet doorlopend op je blad drukt, en omdat de bewegingen veel ruimer zijn die vanuit je schouders beginnen.

Het is niet zozeer tegen RSI (hoewel dat meegenomen is) waarvoor ik een Wacom zou gebruiken maar eerder voor Painter en/of Photoshop andere grafische programma’s optimaal te kunnen gebruiken om tekeningen te kunnen maken. (Dat is namelijk mijn opleiding)
Dat wil dus ook zeggen dat ik het niet altijd ga gebruiken, er zijn een hoop programma’s waar ik het nut ervan niet inzie.
Met een trackball kan ik in Painter niets aanvangen, beste Deskman.

[quote:f579fb146c="angorawol"]Dat wil dus ook zeggen dat ik het niet altijd ga gebruiken, er zijn een hoop programma's waar ik het nut ervan niet inzie. Met een trackball kan ik in Painter niets aanvangen, beste Deskman.[/quote:f579fb146c] Met Painter misschien niet maar in Photoshop kan ik prima werken met een trackball. Paden voor vrijstaand maken en doordrukken / tegenhouden en al dat soort handelingen gaan met een grote trackball erg goed. Een konijn teken zal wat moeizamer zijn, maar ook met een tablet vergt het de nodige oefening in oog-hand coordinatie.

Je bedoelt dat je moet kunnen tekenen :wink:

Tekenen?? Ik zet altijd een kruisje...

X

een kruisjeskonijn dus :lol: