Welke airport apparatuur moet ik aanschaffen?

Ik wil graag een draadloos netwerk bouwen met behulp van het airport-systeem. Het moet een netwerk worden van een PC (Windows Me), I mac (17 inch, OS X) en een powerbook (15 inch superdrive) tevens hebben wij een Planet ADSL verbinding. Welke airport basisstation/kaart(en) en andere benodigdheden moet ik nog aanschaffen die niet in mijn computer zitten om te kunnen internetten vanaf mijn laptop op een andere plek in het huis?

Op dit moment heb ik een netwerkje tussen de PC en I mac gebouwd alleen is het vervelende dat als je op de Mac wil internetten de PC moet aanstaan. Is er dan nu ook bij mijn draadloze netwerk mogelijkheid tot internetten zonder dat de “bureau-computers” aanstaan

(ik hoop dat u mijn vraag kan beantwoorden, graag een beetje simpel want ik ben echt een computerleek, alvast bedankt!)

je kunt in principe elke draadloze router kopen, het voordeel hiervan is dat de router de internet verbinding openhoud door het modem, en verdeeld, en tevens 't verkeer tussen de computers regelt. De meeste hebben ook een paar utp poorten achterop voor een bekabeld netwerk, scheelt in de kosten. Let er wel op dat je ze via een browser zoals Safari, explorer kunt configureren, dan kun je namelijk met elke aangesloten computer, bekabeld of draadloos je router bedienen.

Zelf heb ik een linksys WRT54G, kost zo’n beetje 95 euro’s en doe’t prima, heb ook een mac en twee pc’s.

Verhaal is niet compleet, maar er zullen wel genoeg aanmerkingen en reactie’s volgen haha…

groetjes Karel

Volgens de nwe MACwelt.de is de Netgear WGR614 V2 de winnaar.. :apple:

en volgens tomsnetworking.com de asus 500g, ook voor een eurootje of 95

ππ

gaat volgens mij niet om 't merk, maar hoe ze zoiets opzet, en met de apple airport basestation heb ik bakken ellende gehad, na de tweede ben ik maar op de linksys overgestapt, en die draait perfect, ook dankzij de externe antenne's die ik in de airport mistte. en een ip adres is een ip adres, en als je via dhcp draait is 't helemaal easy.

Geef wel toe dat apple met deze goedkope draadloze routers is begonnen, maar in de eerste versie’s zat een gewone orinoco pmcia kaart ingebouwd… ook een windows compatible product dus…

groetjes Karel