Welke bitrate gebruiken jullie?

Welke bitrate gebruiken jullie voor het omzetten van een cd naar Mp3 voor je iPhone? Ik heb het idee dat ik iets verkeerd doe. Geluid klinkt niet best.

Graag jullie reactie

luister je via speaker? Dan klopt het dat geluid beroerd is

met headphones klinkt het al beter. Met fatsoenlijke boxen krijg je prima geluid met 192 (wat ik gebruik)

Ik gebruik ook 192.

Welk programma gebruik je om ze om te zetten? Gewoon iTunes?

mp3 doe ik op 192kb/s. Maar meestal gebruik ik aac en dan heb je ongeveer dezelfde kwaliteit al op 128kb/s. Dus dat betekend kleiner bestandjes, en dat betekend weer dat er nog meer op mn iPod past. :wink:

Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=146624

ik gebruik altijd AAC 192 VBR. Maar tegenwoordig kan je ook kiezen voor itunes plus configuratie kiezen en die gebruik ik nu dan hebben al mijn liedjes dezelfde kwaliteit.

Groeten
Basiel

iTunes Plus

mp3, 160 kb/s 8)

meestal apple lossless, klinkt toch net wat beter, vooral als je goede koptelefoons en speakers gebruikt.

Ik heb mijn cd's omgezet naar MP3, 320 kbps (vast; geen variabel), 48 Khz, stereo (geen joint stereo).

Alles wat ik download wat 192 kbs MP3 converteer ik naar AAC 128.(zelfde geluidskwaliteit, minder ruimte) En alles wat ik download met 256 kbs MP3 of hoger converteer ik naar AAC 256. Hetzelfde geldt voor het importeren van CD's.

Cd's importeer ik op 320 kbps, ruimte zat... Ik download eigenlijk bijna nooit meer iets en als ik dat doe op zo hoog mogelijke kwaliteit (=minimaal 256 kbps). Je iPod vliegt vol maar als je hem ooit op de stereoset aansluit geeft dat wel meteen een heldengeluid.

256 kb/s AAC, [u:c37143a6c0]zonder[/u:c37143a6c0] VBR.

[quote:44e03707b5="Raridder"]iTunes Plus[/quote:44e03707b5]

Hu, is dat een BitRate? Ik gebruik overigens die van de CD maar die neemt wel erg veel ruimte in. 153 nummers en 1,3 GB…

256 kb/s AAC, [u:006fdd4ad0]met[/u:006fdd4ad0] VBR. (toen ik AAC instelde wist ik eigenlijk helemaal niet wat dat was :sealed: ) Ach, ik ga niet alles opnieuw importeren. Zo erg zal je het toch niet horen?

volgens mij staat hij bij mij op MP3 192

Ik ook 192.

Ik nu 86 :)

AAC 160

De iTunes MP3 encoder schijnt heel slecht te zijn.

Daarom gebruik ik “AAC iTunes Plus” formaat