Welke blocksize voor stripped raid ivm video bewerking

Hallo allen, ik was laatst bezig een striped raid op te zetten en toen las ik dat het voor video bewerking een goede optie zou zijn ( om de boel sneller te krijgen) de blocksize die uit me hoofd standaard op 32 staat, hoger te zetten zodat er sneller meer data weg geschreven kan worden. Nu is mijn vraag , als ik voor de hoogste stabnd kies , dus de grootste blokken , heeft dat dan nog gevolgen voor de rest van me systeem doordat de blokken zo groot zijn, ik heb hem nu op de 1 na hoogste stand gezet voor de zekerheid , maar ik wiol mijn dual g5 eigenlijk optimaliseren voor video editing, heeft iemand hier ervaring mee ?

Alvast bedankt.

Hmm ik merk dat mijn bericht weer eens niet op de voorpagina terrecht als zijnde nwe vraag op het forum , zo krijg ik natuurlijk niet veel feedback, jammer.

Niet iedereen kijkt naar de voorpagina hoor... ook vele leden komen hier via de link:

http://forum.macosx.nl/search.php?search_id=newposts

En dan zie je alle topics waar gepost is sinds je laatste bezoek, werkt in mijn ogen veel makkelijker dan de voorpagina.

Wat betreft je vraag; geen idee. :smiley:

Hahaha ok die link ken de ik niet , lijkt mij idd ook wel makkelijk, ik persoonlijk kijk dus voornamelijk naar de voorpagina maar dan zal ik ook wel een hoop posts missen, maar goed jammer dat je geen antwoord had op me vraag natuurlijk ;-).

Even goed bedanktvoor je reactie toch weer wat geleerd.