welke BT adapter?

Vergeef me als deze vraag al eens is langsgekomen, maar ik kan het antwoord niet in history terugvinden.

Ik heb een ibook, Nokia 6230i en wil nu verbinding maken met BT. Helaas geen BT ingebouwd bij de aanschaf van mijn laptop dus ik moet zelf een BT-dongle kopen. Welke raden jullie mij aan? De D-Link die te verkrijgen is bij de applestore of ik kan ik beter een andere nemen?Zo ja, welke??

groeten, robbes

MacFan heeft er een onderzoekje naar gedaan en het bleek onnodig die D-Link te kopen , grrr kwam voor mij net te laat die tip. De Sweex schijnt voor €19,- al te koop te zijn.

succes

Sweex € 19.95 bij de PC boer om de hoek. 8)

[quote:99ce564e32="Robbes"]Ik heb een ibook, Nokia 6230i en wil nu verbinding maken met BT. Helaas geen BT ingebouwd bij de aanschaf van mijn laptop dus ik moet zelf een BT-dongle kopen. Welke raden jullie mij aan? De D-Link die te verkrijgen is bij de applestore of ik kan ik beter een andere nemen?Zo ja, welke?? [/quote:99ce564e32]

Ze schijnen het allemaal wel te doen. Ik kocht voor mijn iBook de D-Link DBT-120, maar niet voor het belachelijke bedrag wat ze bij de Apple store kosten. Machouse in R’dam verkocht het dingetje voor 29,- (alweer zo’n maand of 4 terug. Toen hadden ze er dozen vol van staan).

Hans

bedankt voor de tips, dan laat ik die D-link links liggen...

groetn,
robbes

Ik heb ook gewoon al cheapo een usb bluetooth dongel van MyCom gekocht. Werkte t/m 10.3.9 prima, maar is sinds Tiger niet meer aan de praat te krijgen :(. Zijn er hier mensen met zo'n MyCom eigenmerk dongle die het wel onder 10.4.x doet?

Had ook zo'n MyCom bluetooth dongle gekocht... om een lang verhaal kort te maken, deze werkte half (kon geen bestanden aan van meer dan 256kb?) ;) in Tiger (Panther niet geprobeerd).

Dus weer ingeleverd en een Belkin gekocht, want daar stond vanaf OSX 10.3.4 op de doos… en yep die werkt vlekkeloos in Tiger.

Dus dat zomaar elke dongle werkt ben ik het niet mee eens.

gr,
Johan

De D-link is de enige die ook tijdens sluimerstand goed blijft werken, andere dongels schakelen dan uit, waardoor de bluetooth muis en toetsenbord de Mac niet uit sluimer krijgen... De D-link is dus wel degelijk zijn geld waard.

Oudste regel: als iets goedkoop is, is het ook weinig waard.

Die Belkin die ik aangaf in mijn vorige post blijft ook goed werken in de sluimerstand. Maar op deze stond dan ook echt een OSX tekentje op de doos, en terecht gelukkig ;)

Okee dan. Een Belkin of een D-link dus.