welke camera?

Hallo allemaal,

ik wil binnen een jaar een dvd produktie bedrijfje beginnen.
( huwelijkreportages, bedrijfsreportages etc.,etc.)
Ben dus nu op zoek naar een geschikte camera die met i-movie en final cut express compatible is.
Kan iemand mij raad geven, en heeft iemand ervaring met zulk soort camera’s?

anfredor

een zwarte, of anders een zilvere :innocent: een antwoord net zo algemeen als de vraag. maw: wees specifieker. Wat zijn je eisen, wat is je budget.

Ik vind [url=http://www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_3319.html]dit[/url] wel een gave camera. En voor fotografie [url=http://www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_4991.html]deze[/url]. Dan kan je wel redelijk uit de voeten denk ik :P

[quote:43cc65901e="Uxmal"]En voor fotografie [url=http://www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_4991.html]deze[/url]. Dan kan je wel redelijk uit de voeten denk ik :P[/quote:43cc65901e]

Hehehehe, doe mij ook maar die camera! 8)

Fotografie:

Hasselblad

doe mijJ di mar

Wil je ff een budget en wishes posten?

I

Als je professioneel wilt werken is een camera die bedoeld is voor professioneel werk de beste keuze. Zowel Sony als JVC hebben kortgeleden HDV camera's gelanceerd die ook gewoon DV kunnen opnemen. Aangezien Apple nog geen 720p ondersteunt lijkt de Sony een goede keus, hoewel de JVC HD100E verreweg een beter uitgeruste camera is. Ik heb 'm op m'n schouder gehad; alles zit op de juiste plek. De Sony heb ik ook geprobeerd, die vond ik een beetje topzwaar, maar na wat zoeken bleek het meeste er wel op te zitten. Panasonic heeft ook nog iets moois onder de pet, maar daar moeten we nog even op wachten. Gezien het feit dat je nog niet direct wilt beginnen heeft het zin die ontwikkeling in de gaten te houden. De korte en brede bouwwijze zorgen ervoor dat werken vanuit de hand stabieler is dan met een langere camera.

[quote:1349b66f25="Liam"]Als je professioneel wilt werken is een camera die bedoeld is voor professioneel werk de beste keuze. Zowel Sony als JVC hebben kortgeleden HDV camera's gelanceerd die ook gewoon DV kunnen opnemen. Aangezien Apple nog geen 720p ondersteunt lijkt de Sony een goede keus, hoewel de JVC HD100E verreweg een beter uitgeruste camera is. Ik heb 'm op m'n schouder gehad; alles zit op de juiste plek. De Sony heb ik ook geprobeerd, die vond ik een beetje topzwaar, maar na wat zoeken bleek het meeste er wel op te zitten. Panasonic heeft ook nog iets moois onder de pet, maar daar moeten we nog even op wachten. Gezien het feit dat je nog niet direct wilt beginnen heeft het zin die ontwikkeling in de gaten te houden. De korte en brede bouwwijze zorgen ervoor dat werken vanuit de hand stabieler is dan met een langere camera.[/quote:1349b66f25]

De Sony waarnaar ik link is in ieder geval 10X lichter dan de JVC waar je naar verwijst. Je bedoelt waarschijnlijk de Sony HDR-FX1

Waarom zijn er eigenlijk zo weinig 3ccd cams die je op je schouder kunt dragen? Het groter maken van camera's moet voor producenten toch niet zo'n probleem zijn?

[quote:a65353003e="Uxmal"]De Sony waarnaar ik link is in ieder geval 10X lichter dan de JVC waar je naar verwijst. Je bedoelt waarschijnlijk de Sony HDR-FX1[/quote:a65353003e] Nee, eigenlijk bedoelde ik de Sony HVR-Z1E. Dat is de professionele uitvoering van de FX1. Wat ik eigenlijk had moeten zeggen is dat wanneer je professioneel wilt gaan werken, zoals Anfredor aangeeft te willen doen, je beter naar prof-camera's kunt kijken. De camera die jij noemde is een schattig ding, en menig prof zal er toepassingen voor zien en hem er graag bij willen hebben, maar er zijn beperkingen. Voor het dagelijkse werk moeten er echter een paar knopjes en aansluitingen op de camera zitten die hij niet wil missen.

@ Koen en -:-) Het feit dat camera's kleiner zijn geworden betekent dat de cameravoering ook verandert. Je ziet steeds vaker bijv. een PD170 op een eenbeenstatief. Dat kun je zo in de lucht steken. Ik zag laatst ook een cameravrouw van de wereldomroep die het ding op haar borsten plaaste, zag er heel stabiel uit. Als man zonder push-ups ben je daar in het nadeel. De JVC ligt overigens heel goed op de schouder, door het ontwerp valt hij gewoon achterover.

Ik heb de nieuwe Canon XL H1 besteld (overmorgen halen), de laatste in de HDV reeks op het moment, volgens de early adapters ook de beste. Vanmiddag was ik bij Vocas en heb 'm vergeleken met de JVC en Sony, het plaatje van de Canon is echt een stuk beter!! Sowieso een schouder camera. Ik ga m uitbreiden met 35mm adapter, follow focus etc. Ik zal m'n bevindingen hier wel plaatsen, ik heb donderdag namelijk al de eerste draaidag ermee ;-)

[img:a7090fc604]http://www.16x9inc.com/images/chrosziel/products/AC-CANON-XL-H1-MATTEBOX.jpg[/img:a7090fc604]

Wow, Gefeliciteerd!

Als je beginnend huwlijks/bedrijfsfilmer bent lijkt het me momenteel niet echt nodig om een HD camera aan te schaffen.

Is natuurlijk net wat je budget is…

Persoonlijk erg tevreden met de Canon XL1 / XL1s / XL2 serie… Die zie je vaak ook voor bruiloftgebruik. Kan je op je schouder laten rusten en dat is opzich wel zo fijn/steady als je de hele dag achter mensen aan gaat hobbelen.

Mocht je dat niet willen of zon XL te duur vinden… zou ik eens kijken naar een Canon XM2 of een Sony VX2000 ofzo… dat zijn ook erg goede dingen.

Persoonlijk vind ik dat Canon camera’s voor bruiloftsreportages beter scoren omdat ze een wat warmere, zachtere kleur geven. Sony’s geven vaak een iets sterieler beeld, iets killer. Is voor een bedrijfsfilm wel weer OK natuurlijk, afhankelijk van het bedrijf…

Nou succes!