welke card reader is geschikt voor OSX

Thuis gebruik ik momenteel een Delkin cardreader met een multimediacard. Onder OS9 werkte deze reader perfect, maar onder OSX2 kan ik wel zien dat hij is aangesloten maar dat deze niet op het desktop verschijnt. Heb van www.delkin.com reeds een driver gedownload voor OSX maar schijnt niet te werken. Weet iemand een oplossing hiervoor.

Start Apple Systeemprofiel in /Applications/Hulpprogramma's. Klik de tab Apparaten en volumes. Hier zou hij moeten te zien zijn bij USB-informatie > USB-bus en zo verder. Verschijnt hij op het Bureaublad wanneer je hem een kaartje te slikken geeft?

[quote:1d66376fba="imaced"]Onder OS9 werkte deze reader perfect, maar onder OSX2 kan ik wel zien dat hij is aangesloten maar dat deze niet op het desktop verschijnt.[/quote:1d66376fba]

Hoe zie je dat deze aangesloten is? Heb je geprobeert iPhoto te starten?

Adriaan

Via USB monitor kan ik zien welke usb apparaten aangesloten zijn. Als ik het programmaatje opstart dan zie ik dat er ook een multimedia cardreader aangesloten is.

Normalerwijze kan je met Fotolader of iPhoto probleemloos importeren. Die drivers hoef je toch niet? Hot Plug & Play.

Ik heb nog een reader liggen die onder osx werkt. Wie heeft er interesse? €25 incl verzendkosten...

[quote:6cbf7c4e3b="michelvdb"]Normalerwijze kan je met Fotolader of iPhoto probleemloos importeren. Die drivers hoef je toch niet? Hot Plug & Play.[/quote:6cbf7c4e3b]

Ik heb een JVC digital videocamera met foto-optie. Foto´s kan ik bewaren op de
multimediacard. De film kan ik gewoon importeren met imovie via firewire. Alleen de fotofunctie kan ik niet gebruiken. Daarom heb ik vorig jaar een cardreader aangeschaft. Onder OS9 verscheen dan het schijfje
op de desktop en dan kon ik ze gewoon naar een map kopieeren.
iPhoto en fotolader kunnen dit schijfje niet vinden.
Volgens mij ondersteunt iPhoto en fotolader de JVC camera niet. Daarom heb ik voor een cardreader gekozen.