Welke cd zal beter zijn

ik sta op het punt mijn powerbook voor de 7e keer te installeren , nu is de vraag zal ik hem installeren met de originele powerbook cd's of zal ik hem installeren met de originele stand alone tiger dvd

uit ervaring blijkt de powerbook steeds te crashen na de installatie en het ligt niet hardware matig maar eerder aan de update wat moet ik doen…

Kijk even welke van de installatie media de hoogste versie bevatten, dit scheelt alweer wat als je updates moet gaan downloaden. Verder kan je ook voor de DVD kiezen omdat je dan niet met cd's moet zitten goochelen.

Hoe weet je dat het niet aan hardware ligt?

Tiger dvd erin, formatteren die handel en dan installeren. Zonder je hardware aan je Powerbook. Herstarten, bevoegdheden herstellen en de combo-updater 10.4.3 eroverheen. Weer bevoegdheden herstellen en dan kijken hoe alles draait. Dan een voor een je hardware installeren. Dit zou gewoon moeten werken. Hoe weet je zeker dat het niet hardwarematig is? Misschien is er een driver niet compatible met tiger, waardoor de boel vastloopt.

[quote:52d69e3e6d="nvgalen"]Hoe weet je dat het niet aan hardware ligt?[/quote:52d69e3e6d]

klik

@ bdox: Pff, wel verdacht veel problemen met je PowerBook. Meer dan nodig is.
Een standaard geinstalleerde PowerBook moet gewoon uit sluimerstand ed kunnen komen.
Gebruik dus gewoon installatie CD/DVD (moet niks uitmaken).
Ga na de installatie een aantal scenario na, waarbij de PowerBook voorheen crashte (Ga nog geen andere programma’s installeren, en doe ook nog geen update).
Gaat dit goed, ga dan pas updaten, weer uitgebreid testen etc.
Ga daarna pas software installeren.

Gaat het verkeerd, volg dan deze aanwijzingen.

Succes.

het enigste wat aan mijn powerbook hangt kwa hardware, is de externe usb harddisk daar heb ik geen driver voor nodig, en eerst had ik een griffin powermate eraan hangen maar die gebruik ik niet meer, dus daar staat ook niks van driver erop. de powerbook is kaal zonder enige niet apple app, dan werkt ie doodnormaal , totdat ik die verotte update draaie en opnieuw opstart dan gaat alles mis, van safari die spontaan crasht tot finder die steeds opnieuw opstart

het is zover dat ik hem best wil ruilen met iemand anders, en ik kan je 1000% garanderen dat het aan apple ligt en niet aan de hardware maar moet ik nou echt met de laatste versie powerbook panther gaan draaien (sorry voor de mensen die mij op dit moment een zeikert vinden, maar door dit soort gekloot kom ik geen milimeter verder met mijn werk, en ik heb deadlines van hier tot tokio (en maar 1powerbook)

ik kan hem ook tegen de muur aan gooien maar dan ben ik de verliezer, want aan de hardware (de powerbook dus) ligt het 10000% niet (apple heeft ernaar gekeken)

misschien moet ik maar 75eur betalen dat ze het voor mij installeren ,maar ik ben dan nog ver van huis

Het ligt aan Apple? Das raar, want hier draait 10.4.3 perfect, met van alles en nog wat aan hardware eraan. Hoe update je 'm dan en herstel je de permissies wel voor en na het updaten? Want je opent wel duizend nieuwe draden, maar hier gee je geen antwoord op.