Welke classic apps gebruikte jij veel?

Ik vroeg me af wat de mensen die vroeger met het oude mac os werkte voor software gebruikten? :)

Ik gok dat Quark veel voor zal gaan komen :)

fotosoep gebruikte ik regelmatig tot veel. En verder de browsert.

en connectix virtual gamestation. kon je ps 1 emuleren.

Pagemaker, Freehand, Fontographer, Netscape Navigator, BB Edit en verder wat ik nu nog gebruik: Photoshop, QuarkXPress

Zomaar een wilde greep uit de programma's die wij gebruikten:

Photoshop
Premiere
Quark
Pagemaker
ClarisWorks
ClarisEmailer
ClarisHomePage
FileMaker
GraphicConverter
Now-Up-To-Date
KidPix
SoundJam
ProTools
SoundEdit16
Director
HyperText
Netscape
Excel
WordPerfect
BBedit

etc
etc

en nog bergen tools en utilities…

(het begon bij AnimationToolkit in '84 en een paar jaar later Pagemaker, JustText en ImagePro
=voorloper van Photoshop)

Ook ongeveer zo'n lijstje, maar dan aangevuld met Canvas.

HELEMAAL NIX

[quote:346f0d6f24="Macwagen Polo"]HELEMAAL NIX[/quote:346f0d6f24] das veel :lol:

[quote:2eca3b34cc="Macwagen Polo"]HELEMAAL NIX[/quote:2eca3b34cc] Wat een plezier moet jij aan je Macs hebben beleefd zeg.

En wat te denken van het rijtje speeletjes die Apple indertijd meeleverde; Denkende Dingen Myst (De rest ben ik vergeten)(Drank maakt meer kapot dan mij lief is....)

Te veel om op te noemen: CS ChemOffice; Corel WordPerfect 4; FileMaker Pro; Office 98; EndNote... De meeste hebben OSX-opvolgers, maar oh, wat mis ik WordPerfect! Mijn zoontje heeft andere voorkeuren en mist vooral Munchies nog steeds.

streamline!!! en dat gebruik ik soms nog steeds :?

[quote:65af15b954="ram0n"]streamline!!! en dat gebruik ik soms nog steeds :?[/quote:65af15b954]

Hah!.. dan ben ik dus niet de enige! 8) Aangevuld met Fontographer voor m’n fontprobleempjes.

Ik had eerst al vernomen van iemand bij Corel dat CorelDraw 8LE en CorelPhoto-Paint 8LE en ook Corel WordPerfect 3.5e tijdenlang gratis waren te downloaden omdat ze vrijgegeven waren. Die waren er afgehaald door Corel na zo'n anderhalf jaar. Dus heb ik me rotgezocht voor een download op internet en gevonden. Ik gebruik ze met veel plezier nu. Mijn kinderen gebruiken het ook op hun Macs. Ook heb ik MacLinkPlus 10 Deluxe zodat ik hun huiswerk over kan zetten op Windows formaat op diskette voor school.

Sommige spelletjes draaien niet onder OS X (Age of Empires, blijvoorbeeld). Daar gebruik ik Classic voor.

Maar ik heb nooit iets anders gehad dan een Mac mini.

Streamline en: ATM!! :bigsmile:

Photoshop, Illustrator, Quark, Office 98, Suitcase, Myst etc. etc.

Multialias.... :wink:

Mijn favoriet was FrameMaker. Had een fantastische equation editor en mooie templates; Jammer dat adobe hem niet uitbrengt voor OSX

Ik gebruikte ook veel Office 98 en 2001, en vooral 98 was een draak.
Met die fameuze “red Cross of Death”…
De reden waarom ik overstapte naar Framemaker.

Dit gebruikte ik toen ik een jaar of 6,7,8 was: Denkende dingen 1, 2, 3 ; myst (maar ik snapte het niet :P), disney interactive 1, 2, 3 ; Factory ; Maniac ; Sammy's Science House, Iets met een kassa en een koe :P , netscape voor de willem wever site, kid pix en het spelletje memory die volgens mij in het systeem zelf zat.