Ik ben de laatste tijd bezig met films te converteren van avi. naar mpeg of .mov zodat ik ze kan branden…
Maar wanneer ik een .avi bestand laadt in divx doctor, gaat die na een tijdje over op quicktime, en daar gaat het dan fout. Hij stopt en geeft een melding van missende componenten… vervolgens wordt je dan doorverwezen naar een site waar je veel verschillende quicktime componenten kan downloaden, iemand enig idee welke? of misschien is dat de verkeerde vraag is er iets anders wat ik fout doe?
Je gaat al de mist in op het moment dat je ze wilt omzetten naar MOV zodat je ze kan branden, die hele stap is namelijk niet nodig... Enige wat je dus moet doen is de juiste plugins installeren.
Het gaat mij er eigenlijk gewoon om, dat ik de .avi films om kan zetten zodat ik ze uiteindelijk met behulp van Toast kan branden zodat ik, een dvd heb die geschikt is voor alle spelers...
Ik dacht dat dat ik hiervoor
divxdoctor nodig had voor het omzetten
en daarnaa gewoon toast voor het branden
bij divxdoctor loopt het steeds fout wanneer deze iets moet doen met quicktime, die mij vervolgens meld enkele components te missen…
Die componenten staan dus in het topic wat ik hierboven noemde. Na het installeren hoef je dus helemaal niks om te zetten, QuickTime snapt de AVI bestanden dan zelf, en kan Toast ze dus gelijk op DVD branden, ZONDER ze eerst om te zetten naar mov bestanden.
en dan doet de gebrande dvd het dus op iedere dvd speler?
Want dat is mijn doel, mijn .avi filmbestanden branden zodat ik ze op iedere gemiddelde dvd speler kan kijken...
Op de Mac is QuickTime de bron achter bijna ieder programma wat met video of audio werkt. Als QuickTime het bestand dus kan spelen, kan ieder ander programma dus ook met die bestanden werken, en is geen verdere codering nodig.
Maar k heb nu nog n probleempje,
ik heb de film op dvd gebrand, maar de kwaliteit is echt achteruit gegaan, en het geluid loopt niet synchroon met de beelden…
Belangrijk is dat de instellingen van beeld en geluid gelijk zijn in je bronfilm en de DVD, dan heb je minder kans op problemen... Kijk dus goed of je AVI bestand 29,97 of 25 beelden per seconde is, en of de audio in 44.100 of 48.000 hz is, en zorg dat Toast diezelfde instellingen gebruikt.