Welke digicam?

Ik heb nu een Canon A70, die vrouwlief in korte tijd 2 keer heeft laten vallen (nee, echt per ongeluk). Op zich zie ik er niet aan dat hij slechtere foto's maakt, alleen de autofocus is erg traag geworden. Je hoort bz,bz,bz gedurende een kleine seconde terwijl je het beeld op het schermpje scherp ziet worden. Volgens mij heeft hij z'n langste tijd gehad. Tijd voor een nieuwe.

Dus digicam voor rond de € 400,- Welke is de beste?

Ik heb een beetje voorliefde voor Canon, hij hoeft niet bijzonder klein te zijn, wel degelijk, een S50 lijkt me wel wat.

Simpel, compact en ontzettend goed : Fuji FinePix F402

het leven is soms zo simpel:

een canon digital ixus 430 en als je € 50,- meer kwijt kunt zijn een digital ixus 500. Ik heb de laatste. een degelijk supertoestel…

Een Nikon. Maakt niet uit welke. Gaan niet kapot als je vrouw ze laat vallen.

Olympus mju410.

Heb zelf de 400 en is prima toestel, maar bij de 410 is de scherpstel techniek een stuk verbeterd.

Het is natuurlijk fijn als je de compact flashkaarten kunt blijven gebruiken met de nieuwe camera. Ik heb zelf de ixus 400 omdat die in mn broekzak past. Prima camera, alleen ben ik ontevreden over rode ogen reductie, maar dat kan bijna niets anders met de flits zo dicht bij de lens. Over de S50 heb ik alleen maar goede verhalen gehoord eigenlijk... De software in de Canon ixus, A serie en S serie is practisch hetzelfde, je hoeft dan dus niets nieuws te leren over de camera en zijn instellingen.

ik heb een olympus mju 300, prima camera, heel tevreden mee. nu zou ik ook voor de mju 410 gaan !

Als je het over een Gadget heb?! Deze is superklein snel en handig.[url=http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/t1.html]>>LINK<<[/url]

Een van de mooiste camera's vind ik de [url=http://www.europe-nikon.com/details.aspx?countryId=18&languageId=18&prodId=117&catId=76]Nikon Coolpix 4500[/url] De camera heeft een draaibaar (metalen!) huis dat er voor zorgt dat scherm en lens niet altijd in elkaars verlengde hoeven te liggen (erg handig bij hoge en lage standpunten) een fantastische macro-stand, de lens is volledig ingebouwd en is dus niet zo'n kwetsbaar uitschuiftoetertje. Bediening is eenvoudig, maar er zijn erg veel instellingen mogelijk tot volleedig handbediend. En... ik heb 'm zelf ook. Te koop vanaf ongeveer 400 euro met een beetje zoeken.

Kijk overigens voor uitgebreide info ook op www.dpreview.com

de canon digital ixus 500 natuurlijk!

is mooier en vooral steviger en ook nog eens kleiner dan je vorige, bovendien heb je dan ook meteen een videocamera! (voor resultaten kijk op: http://luben.dyndns.org/downloads/ en download het mov bestandje.)

het grootste voordeel is dat er een accu met lader bij zit en dat je zonder problemen een 1gb flash kaartje volschiet op 1 volle accu! niks geen gezeik met batterijen.

niet verder kijken, gewoon doen!

oja vergeten, hij is super snel. je kan zelfs de display uitzetten en de snelschieter in het hoogste standje zetten. als je dan op het knopje drukt neemt ie echt foto's als een machinegeweer, zo snel.

oja2, ook leuke geluidjes inspreken bij de zelfontspanner, dan lach je altijd op de foto, bovendien is alles automatisch, maar je kan ook erg veel met de hand doen als je dat wilt!

Ik heb twee jaar geleden een Olympus mju II (volgens mij) met 170 mm zoomlens gekocht. Gewoon een ouderwetse, omdat digicams toen nog niet zo te gek waren. Maar nu betaal ik me scheel aan m'n foto's en ze lukken ook niet allemaal... Ik ken genoeg gasten om mijn Olympus te verkopen. Ik ben wel supertevreden met dat ding. Zijn de digitale mju's ook zo te gek of kan ik beter voor Canon, Nikon, Fuji gaan? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

A80 = +/- 399 euro, bijna identiek aan de A70 alleen dan 4 megapixel, en een draaibaar schermpje. De batterijen uit de A70 kun je er gewoon in doen net als de geheugen kaart.

@nma: ook Nikon gaat kapot als je hem laat vallen!!
@ Vogel: Mju’s digitaal zijn ook erg te gek en prima camera’s. Maar ook Nikon, Fuji Film en Canon maken prima digi cam’s. Laat je gewoon eens informeren door een foto speciaal zaak.

Ten eerste laat je niet gek maken in de winkel. Veel verkopers beweren dat meer megapixels beter is, dit is zeker niet per definitie waar. Ook hier geldt een mythe: [url=http://www.majid.info/mylos/stories/2004/02/13/megapixel.html] de megapixelmythe[/url] dit is net zoiets als [url=http://www.apple.com/nl/g4/myth/]de megahertzmythe [/url] die Intel in standhoudt en waar Apple en AMD tegen vechten

Paar kleine puntjes:

• let op dat hij door je Mac wordt ondersteund.
  • zit er een accu bij of moet de knip weer open?
  • is er een deal met gelijktijdige aanschaf van een geheugenkaart.
  • waarvoor ga je hem gebruiken? binnen/buiten of snelle opnamen etc.
  • ligt hij lekker in de hand en past hij in je broekzak/tas etc.

Kijk eens voor een review op Steves Digicams

Canon heeft net de a85 aangekondigd, als opvolger van de A70/75. Straatprijs te verwachten rond de € 200, 4 MP, 9 punts iAF, uitgebreidere scenemodes, enz, enz, enz. M'n huidige NiMH penlites passen er in, net als m'n CF kaartjes.

Voor zo’n prijsje wordt dat 'm, denk ik! Alleen nog even wachten voordat hij in de winkel ligt…

Hoewel zo’n S60 me ook nog wel wat lijkt, twijfel, twijfel…

wacht dan tot het de s65 of 70 wordt en er 6mp inzit.

daan.

Ik heb zelf een Nikon d1 En voor de fun Nikon coolpix 5000 deze kun je ook laten vallen